آفتاب

مهمترین عناوین خبرهای جهان از شب گذشته تاکنون

مهمترین عناوین خبرهای جهان از شب گذشته تاکنون

خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: مهمترین عناوین خبرهای جهان از شب گذشته تاکنون به نقل از رسانه های خارجی به شرح زیر است:

- برخی از وزرا و نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی در گفتگو با تلویزیون این رژیم بااعتراف  به این که این رژیم در جنگ 29 روزه علیه نوار غزه شکست خورد و حماس پیروز شد تأکید کردند حزب الله لبنان ، ایران و سوریه این شکست اسرائیل را زیر نظر دارند.

- وزرای خارجه مصر و ونزوئلا دیروز مهمترین تحولات منطقه از جمله بحران غزه و ادامه تلاش ها برای اجرا‌ی آتش بس پایدار در نوار غزه را بررسی کردند .

- روزنامه روسی کامرسانت در گزارشی نوشت که واشنگتن تلاش کرده است از امضای قرارداد چند میلیاردی بین مسکو و تهران جلوگیری کند.

- شهر ژنو امروز پنجشنبه میزبان گفت‌وگوهای دوجانبه هسته‌ای ایران و آمریکا در سطح معاونان وزرای خارجه دو کشور خواهد بود.

  تیم مذاکره کننده ایزانی شب گذشته وارد شهر ژنو شدند.

- موسی ابومرزوق یکی از مقامات جنبش مقاومت فلسطین حماس می‌گوید در حالی که آتش بس ۷۲ ساعته در نوار غزه برقرار است مذاکره کنندگان اسرائیلی و فلسطینی هنوز به توافق جامعی دست نیافته‌اند.

- نظرسنجی اخیر وال استریت ژورنال نشان می دهد که محبوبیت باراک اوباما رییس جمهور آمریکا به پایین ترین حد خود رسیده است.

این نظر سنجی نشان داد محبوبیت اوباما به ۴۰ درصد رسیده است و نسبت به ۴۶ درصد سه ماهه اول سال جاری کاهش یافته است. ارقام مربوط به نظرسنجی درباره اوباما حاکی از آن هستند که اگر این نظرسنجی‌ها ادامه یابند، ممکن است محبوبیت وی به میزان محبوبیت جورج بوش، رئیس جمهور پیشین تنزل یابد.

- جان گینگ، مدیر عملیات انسان دوستانه سازمان ملل  طی نشستی اضطراری در شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد وضعیت انسانی در شرق اوکراین به طور پیوسته در حال وخیم تر شدن است زیرا جنگ خسارات عمده‌ای به زیرساخت‌های منطقه، منابع آب و برق محدود و دسترسی به خدمات اولیه وارد کرده است.

- سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد اقدامات تلافی جویانه روسیه بر ضد کشورهای غربی موجب عمیق تر شدن انزوای بین المللی این کشور و لطمه بیشتر به اقتصادش می شود.

 

کد N430951

وبگردی