آفتاب

اسرائیل برای فرار از محکوم شدن به ارتکاب جنایات جنگی دست به دامن آمریکا شد

اسرائیل برای فرار از محکوم شدن به ارتکاب جنایات جنگی دست به دامن آمریکا شد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از قانون‌گذاران آمریکایی خواست مانع طرح شکایت فلسطینی‌ها به دادگاه‌های بین‌المللی علیه اسرائیل به دلیل ارتکاب جنایات جنگی بشوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیویورک پست، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین به خبرنگاران گفت که اسرائیل اقدامات بیشتری برای ممانعت از کشته شدن غیرنظامیان در جریان حملات به غزه اتخاذ کرده بود!.

نتانیاهو همچنین در دیدار با گروهی از قانون‌گذاران آمریکایی از جمله استیو اسرائیل، نماینده جمهوری‌خواه کنگره خواستار کمک آمریکا به اسرائیل برای فرار از دادگاه کیفری بین‌المللی به دلیل حملاتش به غزه و بررسی این حملات در دادگاه‌ مذکور شد.

در حال حاضر، رهبران فلسطینی خود را برای طرح شکایتی علیه اسرائیل به دادگاه کیفری بین‌المللی و دیدار با مقام‌های لاهه جهت باز کردن پرونده‌ای علیه اسرائیل به اتهامات جنایات جنگی در غزه آماده می‌کنند.

استیو اسرائیل پس از این دیدار گفت: نخست وزیر اسرائیل از ما خواست که بر روی یک استراتژی جهت ممانعت از رفتن پرونده تل‌آویو به دادگاه کیفری بین‌المللی کار کنیم.

وی گفت: نتانیاهو از آمریکا خواسته است که از تمامی ابزارها برای ممانعت از این اقدام استفاده کند و ترتیبی اتخاذ کند که جهانیان باور کنند اسرائیل هرگز مرتکب جنایات جنگی نشده است! بلکه حماس مقصر اصلی جنایات است.

انتهای پیام

کد N430902

وبگردی