آفتاب
با اشاره به یک سالگی دولت؛

ثبات و آرامش جایگزین شرایط ژله ای کشور شد/انتقاد از عدم انسجام دولت در حوزه سیاست داخلی

ثبات و آرامش جایگزین شرایط ژله ای کشور شد/انتقاد از عدم انسجام دولت در حوزه سیاست داخلی

رییس هیات مدیره بنیاد باران گفت: در حوزه سیاست داخلی بر خلاف سیاست خارجی،جبهه دولت از انسجام و همبستگی لازم برخرودار نیست.

سید حسن رسولی رییس هیات مدیره بنیاد باران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به یک سالگی دولت، در ارزیابی عملکرد دولت یه سه نکته اشاره کرد و گفت: نکته اول وضعیت عمومی کشور در عرصه داخلی در مقطع جابه جایی قدرت درسطح قوه مجریه است . دوم مطالبات رای دهندگان به  روحانی و سوم سیاست ها و جهت گیری های دولت یازدهم.

وی افزود:در بخش اول روحانی کشور را در شرایطی تحویل گرفت که در تمامی زمینه ها قدرت و مدیریت داخلی کشور چه به لحاظ اقتصادی و سیاسی و حتی اداری و مدیریتی، سیر نزولی داشت،تقریبا هر هفته یک مساله در حوزه داخلی مطرح می شد. از اختلافات رسانه ای سران قوا تا مچ گیری های شخصی و جنایی رده‌های اول کشور که همواره اوضاع داخلی کشور از حیث ثبات و استحکام مدیریت در شان جمهوری اسلامی نبود و با موانع روربرو برو بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: در بخش اول  که مهمترین موفقت دولت در یک سال اخیر است روحانی و تیم همراه توانست با تکیه بر دانش و تجارب مدیریتی اش به صورت هنرمندانه این شعله های فروزان را خاموش کند.

 وی با بیان اینکه اگر منصفانه قضاوت کنیم ازین دست تهدیدها و آسیب ها که کلییت حاکمیت و اعتبار جمهوری اسلامی در عرصه کشور داری را مورد خدشه قرار داده بود دیگر خبری نیست، تصریح کرد: الان نوعی ثبات و آرامش جایگزین شرایط ژله ای کشور شده است.

 رسولی ادامه داد: روحانی به صورت فرا جناحی سازکار انتخاباتی خود را آغاز کرد؛ با انتخاب واژگانی چون اعتدال، مسیری را انتخاب کرد که متفاوت از دو هشت سال قبلی دولت مردان بود و - صرف نظر از اینکه این بینش و روش از منظر نظری ویژگی های یک گفتمان به عنوان رویکرد سوم در مقایسه با اصولگرایی و اصلاح طلبی دارد و یا صرفا روش اجرایی است - این خط و مشی را انتخاب  کرد.

وی یاداور شد: در یک سالگی دولت یازدهم علی رغم تلاش های دولت در تکریم مناسبات با دو قوه دیگر به خصوص مجلس و گزینش تعدادی از مدیران از بین اصولگریان نه تنها این میزان همراهی روحانی باعث همیاری هسته های اصلی اصولگریان نشده بلکه با روشن شدن جهت گیری راهبردی دولت یازهم این فاصله بیشتر شده است که شواهد  آن را در زیر فشار گذاشتن دولت به خصوص  در وزیران فرهنگی و آموزشی می توان مشاهده کرد.

 به گفته این فعال سیاسی اصلاح طلب تا آغاز فعالیت انتخابات مجلس آینده این فشارها تدوام خواهد داشت چرا  که روحانی کاندیدای هیچ بخش از جریان اصولگرایی نبوده و اگر تدبیر روحانی در تعامل با جریان اصولگرا نبود در این یک سال هزینه های بیشتری متوجه دولت می‌شد.

 رسولی در خصوص بدنه اجتماعی دولت تصریح کرد: رای دهندگان به روحانی چه در سطح جامعه سیاسی، احزاب و نخبگان و چه در سطح کلیت جامعه به دنبال  تبدیل شرایط نامطلوب قبلی به شرایط ایده ال بوده و انتظار دارند درحوزه سیاست و مدیریت داخلی همانند عرصه های سیاست خارجی از دولت مردان بلند مرتبه تر از آنانی که متولی سیاست امنیت و اداره امور داخلی کشور هستند استفاده شود.

رییس هیات مدیره بنیاد باران افزود: در حوزه داخلی نمی‌توان بر مبنای خط مش اعتدال و اهداف روحانی و به طریق اولی با مقیاس میزان کسب رضایت رای دهندگان به این دولت رای قبولی داد، در اثر این نقص، امروز در حوزه سیاست داخلی بر خلاف سیاست خارجی،جبهه دولت از انسجام و همبستگی لازم برخرودار نیست.

وی گفت: بدون شک در صورت عدم ترمیم و تقویت حوزه مدیریتی در سال 94 که در حوزه سیاست داخلی سال مهمی است و اولین انتخابات پس از دولت جدید برگزار می‌شود شاهد کارایی ناچیز دولت خواهیم بود.

وی گفت: در صورت عدم بهسازی در این حوزه  که دامنه آن شامل کلیت دولت می‌شود زنگ خطری برای دولت ایجاد می شود چرا که در سال دوم و درآستانه انتخابات با توجه به تجدید سازمان جریان مخالف دولت، پیش برد شعارها و اهداف طرح شده توسط روحانی در سال آینده نیازمند به مردان هزینه پذیر و فداکار و در عین حال کاربلد تر نسبت به وضع موجود است.

رسولی تصریح کرد: متاسفانه حامیان دولت در خارج از ساختار دولت، شجاعانه تر از منویات دولت دفاع می کنند تا عناصری از دولت که به صورت قانونی متولی پیش برد امور اساسی و فرهنگی هستند.این وضعیت کنونی در 36 بعد از انقلاب بی سابقه است که در آرایش مدافعان، دولت مردان این دولت یا کاملا غایب هستند یا کم اثر و بی اثر هستند.
 

کد N430805

وبگردی