آفتاب

اوباما :اوکراین نیازی به کمک نظامی بیشتر ندارد

اوباما :اوکراین نیازی به کمک نظامی بیشتر ندارد

تهران ، ایرنا - باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا روز چهارشنبه اعلام کرد : اوکراین نیاز به کمک نظامی مضاعف برای نبرد با جدایی خواهان شرق این کشور ندارد ولی تجاوز روسیه به اوکراین ˈ سلسله مسائل جداگانه ای ˈ بوجود خواهد آورد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن ، این اظهار نظر اوباما پس از آن صورت رفت که ناتو روز چهارشنبه از تجمع 20 هزار نیروی روسیه در مرز اوکراین و احتمال تجاوز این نیروها به خاک اوکراین به بهانه یک ماموریت بشردوستانه خبر داد.

اوباما در یک کنفرانس خبری در پایان اجلاس سران امریکا-افریقا در واشنگتن در معرض این سوال قرار گرفت که آیا امریکا در ارسال کمک مرگبار به اوکراین تجدید نظر خواهد کرد یا نه .

وی در پاسخ به این سوال گفت :ˈ خوب به یاد داشته باشید که ارتش روسیه بسیار بزرگتر از ارتش اوکراین است. لذا ، مسئله این نیست که ارتش اوکراین مقادیری جنگ افزار مضاعف نیاز داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد که جدایی خواهان تاکنون با وجود خشونت های زیاد ، نتوانسته اند از پس قدرت ارتش اوکراین بر آیند.

اوباما گفت : اکنون اگر شما شاهد تجاز روسیه باشید ، قطعا سلسله مسائل متفاوتی ایجاد خواهد شد. ما فعلا به آنجا نرسیده ایم . ˈ

این در حالی است که کاخ سفید اعلام کرد : جوبایدن معاون اوباما روز چهارشنبه یک گفت وگوی تلفنی با پترو پوروشنکو رئیس جمهوری اکراین در مورد اوضاع جاری در مرز روسیه انجام داده است .

در بیانیه کاخ سفید آمده است : این دو رهبر از بیانیه های روسیه در مورد نقش صلح بانان روس در اوکراین ، تقویت نظامی جاری روسیه در مرز اوکراین و تداوم انتقال سلاحها برای جدایی خواهان وابسته به خود در اوکراین ، ابراز نگرانی کردند. ˈ

اوباما همچنین گفت : امریکا به تلاش روز به روز و هفته به هفته برای مشخص ساختن نیاز اوکراین برای دفاع از خود در مقابل جدایی خواهان طرفدار روسیه ادامه خواهد داد.

در همین حال ، وی تحریمهای امریکا و اروپا در لطمه زدن به اقتصاد روسیه را موفقیت آمیز خواند.

اوباما با اشاره به فرار سرمایه از روسیه خاطرنشان کرد که ˈ چرخ اقتصادی روسیه از حرکت باز می ایستد. ˈ

مترجمام 1403 ** 1917
کد N430745

وبگردی