آفتاب
دیدار علما، ایثارگران و نخبگان چهار محال و بختیاری با رییس جمهوری /

روحانی: ایستادگی در برابر قدرت های بزرگ به معنای احترام به شهیدان است/ باید توانمند و قدرتمند شویم

روحانی: ایستادگی در برابر قدرت های بزرگ به معنای احترام به شهیدان است/ باید توانمند و قدرتمند شویم

شهرکرد- ایرنا- رییس جمهوری با بیان اینکه اگر امروز در برابر فشار قدرت های بزرگ و جنایتکاران جهانی سرو قامت بودیم و ایستادگی کردیم به معنای احترام به شهیدان است، افزود: اگر در راه توسعه و اعتلای کشور عزیز ایران فداکاری کردیم این به معنای احترام به شهیدان و ایثارگران خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حسن روحانی که در ششمین سفر استانی خود از صبح چهارشنبه به چهارمحال و بختیاری سفر کرده این مطلب را در دیدار علما، ایثارگران و نخبگان این استان بیان کرد.

وی ادامه داد: اگر در برابر آنهایی که می خواهند در امور داخلی کشورها مداخله کنند سر تسلیم فرود نیاوریم و راه انقلاب را ادامه دهیم به ایثارگران و شهدا احترام گذاشته ایم.

رییس جمهوری یادآور شد: کوچکترین احترام به ایثارگران و شهدا خدمت به خانواده آنان و ایثارگران است و بالاترین وظیفه، ادامه راه، مسیر و اهداف آنان است.



*ایران بزرگترین قدرت منطقه ای

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی با تاکید بر اینکه ملت ایران قدرتمندترین ملت منطقه است ، تصریح کرد: ایران بزرگترین قدرت منطقه ای است که به عراق ، سوریه و لبنان در مبارزه با تروریسم و به ملت فلسطین در برابر صهیونیسم جنایتکار، کمک می کند.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه ایمان، ایستادگی، وحدت ،فداکاری و ایثار تنها راه نجات ما است، افزود:این ملت عظیم با وجود همه مشکلات ناشی از برخی بی تدبیری ها و مشکلاتی که دشمن بوجود آورده، قدرتمندترین ملت منطقه است.

دکتر روحانی اظهارداشت: اگر امروز ما در برابر فشار قدرت های بزرگ و جنایتکاران جهانی و آنهایی که می خواهند در امور داخلی کشورها مداخله کنند، ایستادگی کرده ایم و در برابر فشار آنها سر تسلیم فرود نیاورده ایم، این به معنای احترام به شهیدان است.

رییس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به این که باید همگان خود را در برابر ایثارگران متعهد بدانند، گفت : اگر ما راه انقلاب را ادامه دادیم و در راه توسعه و اعتلای کشور عزیر ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی فداکاری و ایثار کردیم، به معنای احترام به شهیدان ، ایثارگران ، آزادگان و همه رزمندگان و جانبازان است.



**بار رسالت بر دوش اندیشمندان

دکتر روحانی افزود: علمای بزرگ، اندیشمندان و فرهیختگان بار رسالت سنگینی را امروز بر دوش دارند چرا که کل منطقه ما آبستن حوادث دردناک بوده و هست.

ˈشمااز غزه و فلسطین گرفته تا لبنان ، سوریه ، عراق ، افغانستان و پاکستان شاهدید که از پیکره دنیای اسلام و امت اسلام خون می چکد و متاسفانه دشمنان قسم خورده ای که روزی شعار می دادند و می گفتند نیل تا فرات، امروز می بینیم از نیلش تا فراتش آغشته به خون استˈ.

رییس جمهوری تصریح کرد: این اوضاع نشان می دهد که باید هشیار و بیدار شویم و توطئه های استکبار را نسبت به ایران و منطقه خاورمیانه جدی بگیریم .

دکتر روحانی با تاکید بر این که برای نجات اسلام راهی جز وحدت ، اتحاد ، ایثار و فداکاری نیست، اظهارداشت: ما باید توانمند و قدرتمند شویم. البته اولین قدرت و توان ما توان و قدرت معنوی و فرهنگی است و در این زمینه جای هیچ تردیدی نیست که فرهنگ، بالاترین است و انگیزه یک ملت برای ایستادگی، بالاترین قدرت است اما باید قدرت مادی خود را نیز افزایش دهیم.



**موانع و مشکلات

رییس جمهوری گفت: ما امروز برای اینکه قدرتمند و توانمند شویم باید موانع و مشکلات را از پیش رو برداریم ما کشوری هستیم که با معضل محیط زیست مواجه ایم . گرد و غبار و آلودگی هوا از مرزهای غربی کشور ما گرفته، حتی به جنگل های بلوط شما و سلامتی و آرامش ملت هم رحم نمی کند.

دکتر روحانی به مساله کمک آبی و خشک شدن برخی تالاب ها درکشور اشاره کرد و اظهارداشت: اگر نتوانیم روند خشک شدن دریاچه ارومیه را مهار کنیم، طوفان نمک ۱۰ تا ۱۴ استان کشور را نابود خواهد کرد.

رییس جمهوری گفت: امروز جامعه ما از معضل بزرگی به نام بیکاری رنج می برد . آمار بیکاری در کشور تکان دهنده است . از سال ۸۶ تا ۹۱ یک اشتغال خالص نداریم. اشتغال خالص داشته ایم به همان نسبت عده ای بیکار شده اند و آمار به ما می گوید اشتغال صفر بوده است.

دکتر روحانی افزود: اشتغال صفر یعنی فاجعه بزرگ برای کشور ، بیکاری بزرگترین معضل جامعه امروز ما مثل خشکسالی و کم آبی و معضل محیط زیست است و ما هیچ راهی جز اولویت بندی معضلات و مشکلات واولویت بندی راه حل ها نداریم.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت تقویت نقد در جامعه اشاره کرد و گفت: نقد دولت نه حق شما که وظیفه شما است . دولت به نقد عالمانه شما افتخار می کند و باید از طرف صاحبنظران و نخبگان نقد دلسوزانه شود.



**نقد دلسوزانه

دکتر روحانی ، نصیحت و خیرخواهی را نقد دلسوزانه دانست و اظهارداشت: همه ملت ایران حق و وظیفه دارند دولتی را که به عنوان خادم آنان است، نقد کنند و بگویند چگونه باید بهتر عمل کند. تردیدی نیست ما خطا و اشتباه می کنیم و این ملت به عنوان صاحبان کشور، انقلاب و نظام وظیفه دارندکه ما را نقد کنند.

رییس جمهوری گفت: بدانید حتی اگر دولت همه مشکلات را حل کند ، ملت ایران باید به این نکته توجه کنند که حل مسایل و مشکلات مرتبط با فرهنگ ، اقتصاد ،مسائل اجتماعی و حتی امنیتی کشور بدون حضور، مشارکت و کمک مردم امکان پذیر نیست.

دکتر روحانی به کمک و یاری همه قدرتها به رژیم صدام در جنگ تحمیلی علیه ایران اشاره کرد و افزود: در آن جنگ ،ملت و همه دلسوزان به صحنه آمدند تا توانستیم در مقابل استکبار پیروز شویم .

رییس جمهوری به شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و اظهارداشت: در بحث اقتصادی نیزهمه باید به صحنه بیاییم . کارآفرینان و بخش خصوصی با امید تمام به صحنه بیایند و بدانند به رغم همه مشکلات ، ما آینده بسیار روشنی داریم.



**کاهش تورم و رشد سلامت

دکتر روحانی با اذعان بر اینکه دولت با وجود همه مشکلات، قدمهای مهمی را برای مهار تورم برداشته است، گفت: در تاریخ اقتصاد ایران این بی نظیر بوده که طی کمتر از یکسال ۳۱ درصد تورم کاهش یابد. اکنون تورم از ۴۵ درصد به ۱۴ درصد رسیده که این نتیجه زحمت و تلاش ملت ، خادمان و همه کارگزاران دلسوز است و البته ما همچنان راه درازی داریم.

رییس جمهوری افزود: ما در زمینه سلامت کاری کردیم که برخی کشورهای پیشرفته و صنعتی دچار حیرت هستند. اکنون سهم هزینه بیمارستانی افراد در بیمارستانهای دولتی درشهرها ۷ درصد و در روستاها به ۵ درصد رسیده است و بهای دارو و تجهیزات خارجی نیز تا یک چهارم کاهش یافته است.



**جلوگیری از احجاف به استان ها

رییس جمهوری در ادامه گفت : دولت کاملا هوشیار است تا در حق استان و مردمی اجحاف نشود و معیار دولت در این راه قانون و حق است.

دکتر روحانی با اشاره به اقدامات ویژه دولت برای پیشرفت استان چهار محال و بختیاری اظهار داشت: دولت برای مقابله با مشکل آب استان طرح بن – بروجن را به رغم اینکه پروژه بسیار سنگینی است بر عهده گرفته و طرح فولاد و تکمیل ظرفیت آن را در راستای ایجاد اشتغال دنبال می کند.

رییس جمهوری اضافه کرد : راه آهن اصفهان- شهرکرد - اهواز که بخاطر کوهستانی بودن منطقه، طرح بسیار گران و سختی است و حتی در رژیم گذشته اجرایی نشد را در دستور کار داریم و بی تردید عملیاتی شدن آن موجب تحول عظیم در سطح استان و حتی کل ایران خواهد شد.

دکتر روحانی تصریح کرد : همه بدانید دولت در مسیر اقدامات و اجرای تصمیمات خود تحت تاثیر هیچ کس نخواهد بود و در شورای عالی آب تصمیمات درستی اتخاذ کرده و آنرا عملیاتی خواهیم کرد .

رییس جمهوری تاکید کرد: مشکلاتی که در هر نقطه ای از کشور وجود دارد، مشکلات همه ماست و هیچ فرقی بین استان ها و قومیت ها وجود ندارد.

دکتر روحانی با بیان اینکه دولت روی شعار حقوق شهروندی و برقراری و تقویت اتحاد و آشتی در سراسر کشور ایستاده است ،گفت: معتقدیم تمام مردم ایران باید از حقوق طبیعی و مساوی برخوردار باشند و این دولت آنرا پیگیری کرده و تا آخر ادامه خواهد داد .

رییس جمهوری با اشاره به اینکه دولت در این سفر تصمیمات مهمی را برای استان اتخاذ کرده است ،گفت: غیر از ۷۹ طرحی که طی امسال و سال آینده اجرایی خواهد شد، ۴ طرح بزرگ را در زمینه راه آهن ، آب ،صنایع بویژه فولاد و گردشگری استان در دستور کار داریم و آنها را عملیاتی خواهیم کرد.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه استان ازاستعداد های فراوان و در عین حال از مشکلات زیادی برخوردار است،تصریح کرد :ملت ایران قادر است از همه مشکلات عبور کند.

رییس جمهوری گفت:دولت به اقدامات و تلاش های خویش در زمینه سیاست خارجی ، مسئله هسته ای، مسئله تحریم ، کمک به ملت های منطقه در برابر تروریسم ،کمک به مظلومین منطقه در مقابل آدم کش ها با همراهی مردم ادامه خواهد داد و خداوند در این راه حق ،پشتیبان ما است.

شبک 1429**9012**1983 ** 1917
کد N430653

وبگردی