آفتاب

هماهنگی کُردهای عراق، سوریه و ترکیه برای مقابله با داعش

هماهنگی کُردهای عراق، سوریه و ترکیه برای مقابله با داعش

تسنیم نوشت:

یک مسئول کُرد از هماهنگی کردهای عراق، سوریه و ترکیه برای مقابله با گروهک تکفیری داعش خبر داد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک مسئول کُرد در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز از هماهنگی کُردهای عراق، سوریه و ترکیه برای مقابله با گروهک تکفیری داعش خبر داد.
این مقام در ادامه گفت که کُردها برای مقابله با تهدیدات داعش همکاری نظامی با بغداد را آغاز کرده است.
این همکاری پس از آن اعلام شد که طی روزهای اخیر دامنه جنایت گروهک تروریستی داعش در عراق گسترش یافته است.
منابع حقوق بشری اعلام کردند: در حمله تروریست ها به سنجار در یکشنبه 3/8/2014 که نزدیک به 350 هزار سکنه دارد ، فاجعه انسانی در این منطقه رقم زدند.
این منابع افزودند: تروریست ها پس از تسلط بر این منطقه جنایت کشتار جمعی در حق ایزیدی ها مرتکب شدند و بیش از هزار نفر از جمله 450 نفر را در دو روستا کشتند. تروریست ها دست به اعدام های گسترده در این منطقه زدند و زخمی ها را در اقدامی مغایر با قوانین بین المللی کشتند.
به گفته منابع حقوق بشری ، گروه های تروریستی بیش از صد خانواده را به محض تسلط بر سنجار ربوده و به منطقه الجزیره در موصل بردند و سرنوشت آنها نامعلوم است هر چند که برخی مسئولان محلی از احتمال کشته شدن همه آنها خبر داده اند.
منابع حقوق بشری تاکید کردند: تروریست های داعش 500 زن را ربوده اند که سرنوشت آنها نامعلوم است.250 نفری هم که فرار کرده اند در معرض کشتار جمعی با توجه به نبود امداد رسانی قرار دارند.هفتاد کودک نیز بر اثر گرسنگی و تشنگی جان داده اند و جان صدها نفر با خطر مرگ روبرو است.

5252

کد N430571

وبگردی