آفتاب

افغانستان رهبر شبکه "حقانی" را به پاکستان تحویل دهد

افغانستان رهبر شبکه "حقانی" را به پاکستان تحویل دهد

تسنیم نوشت:

مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان خواستار تحویل «ملا فضل الله حقانی» رهبر شبکه «حقانی» از سوی دولت افغانستان به این کشور شد.
 «سرتاج عزیز» مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان از دولت افغانستان خواست تا «ملا فضل الله حقانی» رهبر شبکه حقانی را به این کشور تحویل  دهد.

سرتاج عزیز افزود: حملات گروه طالبان از خاک افغانستان به مناطقی مرزی پاکستان صورت می‌گیرد که امیدواریم با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و سیستم‌های بیومتریک، مسائل و مشکلات مرزی پاکستان حل شود.

وی تاکید کرد: پاکستان حفاظت از مرزهای خود را در اولویت قرار داده و به تهدیدات پاسخ خواهد داد.

مشاور نخست وزیر پاکستان اظهار داشت: تروریسم مشکل مشترک افغانستان و پاکستان است و برای از بین بردن آن باید 2 کشور همکاری کنند.

پیش از این نیز دولت پاکستان بارها ادعا کرده بود که حملات شبکه حقانی از خاک افغانستان در مرزهای این کشور سازماندهی می‌شود.

به گفته مقامات پاکستانی، ملا فضل الله حقانی قبل از آغاز عملیات گسترده ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی این کشور به افغانستان پناه برده است.

این در حالی است که «شکیب مستغنی» سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان دوشنبه در یک نشست خبری در کابل گفت: سفیر پاکستان در کابل به خاطر افزایش عبور افراد مسلح و حملات موشکی از خاک این کشور به شرق افغانستان به وزارت خارجه این کشور احضار شده است.

مستغنی افزود: «ابرار حسین» سفیر پاکستان در کابل به خاطر افزایش عبور افراد مسلح و حضور مشاورین پاکستانی در صفوف مخالفان مسلح همچنین حملات موشکی از خاک این کشور به شرق افغانستان احضار شده است.

دولت افغانستان بارها پاکستان را عامل مشکلات امنیتی بویژه در شرق افغانستان دانسته اما مقامات این کشور این اتهامات را رد کرده‌اند.

52261

کد N430570

وبگردی