آفتاب
دردیداربا هیات پارلمانی ایران مطرح شد/

نخست وزیر بنگلادش: اسراییل باید هزینه اقداماتش را بپردازد

نخست وزیر بنگلادش: اسراییل باید هزینه اقداماتش را بپردازد

دهلی نو - ایرنا - نخست وزیر بنگلادش روز چهارشنبه در دیدار با هیات پارلمانی ایران ضمن محکوم کردن کشتار زنان و کودکان در غزه تاکید کرد: اسراییل باید هزینه اقداماتش را بپردازد و ما نیز باید برای احقاق حقوق فلسطینیان تلاش کنیم.

به گزارش ایرنا، دراین ملاقات که عصر امروز در داکا برگزار شد، ابتدا خانم ˈفاطمه رهبرˈ نماینده مردم تهران و سرپرست هیات ایرانی سلام گرم دکتر ˈحسن روحانیˈ رییس جمهوری اسلامی ایران را خطاب به نخست وزیر و ملت بنگلادش ابلاغ کرد.

خانم ˈ شیخ حسینه ˈ نخست وزیر بنگلادش گفت: شنیده ام زنان درایران موقعیت خیلی خوبی دارند و حضور یک هیات از بانوان ایرانی به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بنگلادش تایید کننده این نظر است.

وی افزود: دولت بنگلادش هم در تلاش است زنان بنگالی را تقویت و بجایگاه واقعی برساند .

وی تصریح کرد: اتفاق جالبی که در بنگلادش افتاده این است که علاوه بر اینکه نخست وزیری دراختیار یک زن است، رییس حزب مخالف و رییس پارلمان بنگلادش نیز زن هستند.

سرپرست هیات ایرانی در پاسخ گفت: زنان ایرانی و بنگلادشی درحال پیشرفت و توانمند شدن هستند ولی متاسفانه ما در شرایطی به سر می بریم که زنان و کودکان فلسطینی تحت جنایات رژیم صهیونیستی قرار دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به نخست وزیر بنگلادش تصریح کرد: این ظلمی است که تاریخ بشریت آن را هرگز فراموش نخواهد کرد و شما به عنوان یکی از رهبران جهان اسلام می توانید نقش موثری درجلوگیری از تداوم کشتار بیگناهان داشته باشید .

وی افزود: وحدت کشورهای اسلامی باید بیشتر شود و از سران کشورهای اسلامی بخواهیم که سکوت خود را بشکنند. وجود رژیم غاصبی مثل اسراییل و جریان تکفیری مثل داعش خطری برای کل دنیا به حساب می آیند .

خانم رهبر گفت: بنگلادش در جایگاهی هست که که می تواند از مقام های مصر بخواهد گذرکاه رفح را باز کنند. در حال حاضر مردم غزه، بیماران ، زخمی ها ، زنان و کودکان نیاز جدی به دارو و غذا دارند.

خانم شیخ حسینه نخست وزیر بنگلادش با تایید نظرات هیات پارلمانی ایران اظهار داشت: وضع اسف بار مردم غزه را نمی شود تحمل کرد و ما مخالف این وضعیت هستیم و در جلسه کابینه نیز موضع خوبی را اتخاذ کردیم .

وی افزود: چند کشور غربی که همیشه صدایشان برای حقوق بشر بلند است این بار سکوت اختیار کرده اند و حتی سازمان ملل نیز تحرک چندانی ندارد . آنها حرف از حقوق زنان و کودکان می زنند ولی اکنون زنان و کودکان در غزه کشته می شوند و آنها ساکت هستند فکر می کنم ما کشورهای اسلامی باید متحد شویم .

نخست وزیر بنگلادش با اشاره به سکوت اتحادیه عرب اظهارداشت: این واقعا اسف بار است البته در مقابل سکوت دولتمردان، مردم کشورهای مختلف در جهان صدایشان بلند است و دارند نسبت به فاجعه غزه اعتراض می کنند .

نخست وزیر بنگلادش در ادامه با تاکید براینکه باید حقوق ملت فلسطین به آنان بازگردانده شود، گفت: این قابل قبول نیست که رژیم اسراییل سالها زمین و خانه های مردم فلسطین را اشغال کرده باشد .

وی تصریح کرد: اسراییل باید هزینه این اقدامات خود را بپردازد. ما تلاش می کنیم با دیگران ارتباط برقرار کنیم و کاری را صورت دهیم .

نخست وزیر بنگلادش در ادامه بر گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

هیات پارلمانی ایران روز یکشنبه این هفته به دعوت رسمی خانم ˈشیرین شرمین چودری ˈرییس مجلس بنگلادش وارد داکا شد و طی روزهای اخیر با مقام های این کشور در مورد مسایل مختلف از جمله تحولات منطقه دیدار و گفت وگو کرده است .

آساق ** 1519 **
کد N430468

وبگردی