آفتاب

درخوست کانون همبستگی فرهنگیان از مجلس برای تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان

درخوست کانون همبستگی فرهنگیان از مجلس برای تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان

کانون همبستگی فرهنگیان در حالی در نامه ای به مجلس شورای اسلامی خواستار تحقیق و تفحص از تخلفات گسترده در صندوق ذخیره فرهنگیان شده که پیش از این سازمان بازرسی و دیوان محاسبات تخلفات این صندوق را تایید کرده اند و نمایندگان به انتسابات سیاسی وزیر آموزش و پرورش در این صندوق اعتراض دارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر کانون همبستگی فرهنگیان در نامه ای به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با استناد به تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان خواستار تحقیق و تفحص از اقدامات اخیر این صندوق شد.

متن نامه به شرح زیر است:

ریاست محترم جبهه اصلاح طلبان و دبیر کل کانون همبستگی فرهنگیان ایران جناب آقای دکتر علی فایضی

با عرض سلام

احتراماً به استحضار می رساند سالهاست که سهامداران انتظار داشته و دارند که بازدهی و سود صندوق ذخیره  فرهنگیان و شرکت تعاونی فرهنیگان را دریافت دارند ولی نه تنها سودی به کسی داده نشده است بلکه در  اذهان قاطبه فرهنگیان موارد ذیل مطرح است که چند نمونه به شرح ذیل می آید  لازم به ذکر است  کانون همبستگی فرهنگیان ایران نسبت به صحت یا نادرستی موارد ذیل هیچگونه اظهار نظر مثبت یا منفی نمی کند ولی باتوجه به اینکه موادی از اساسنامه مسئولین کانون را ملزم می نماید که در اینگونه موارد اقدام لازم را نموده و به مسئولان مربوطه گزارش نماید لذا جهت بررسی و تفحص از  طریق مجلس شورای اسلامی موارد ذیل تقدیم می گردد تا صحت یا سقم آن روشن گردد:

1- صندوق ذخیره فرهنگیان مبلغ 100/000/000/000  تومان تسهیلات در اختیار شرکت فراز قرار داده که تا سه سال توقف و برگشتی نداشته باشد و در تمامی استان های کشور طرح فرهنگ را اجرا نماید افرادی زیاد مدعی هستند که  هیچگونه مزایایی برای فرهنگیان نداشته و ندارد لذا اصرار داردند که قیمت ها را با بازار و رفاه و شهروند و یا  هایپرها  مقایسه نمایند تا به دست آید که چه کاسه و کوزه ای بر سر فرهنگیان شکسته اند و تاکنون هیچ اقدامی ثمربخش نداشته اند.

2-  هیات مدیره قبلی کلیه اجناس شرکت  تعاونی فرهنگیان  که از سهامداران بوده  به نام شرکت فراز انتقال داده اند.

3- نام شرکت تعاونی فرهنگیان را شرکت فراز حذف نموده و بنام شرکت زنجیره ای فرا بنر زده اند و هیچگونه ارزشی برای سهامداران قائل نیستند.

4- دفتر شرکت تعاونی فرهنگیان را که با هزاران خون دل به عنوان پشتوانه  سهامداران از سهام اعضای خریداری شده بود به مبلغ دو میلیارد و سیصد میلیون تومان فروخته اند در صورتی که حداقل قیمت ملک مذکور شش میلیارد تومان می باشد باید بررسی شود که چرا اینگونه شده است.

5- لازم به ذکر است شرکت تعاونی فرهنگیان را هیات مدیره قبلی به یک شرکت خصوصی به نام شرکت فراز به مدت پنج سال واگذار نموده اند که به طور کلی از نظر حقیقی حقوقی و مادی و معنوی تصرف نماید.

6- نظر به اینکه دار و ندار شرکت تعاونی فرهنگیان فقط و فقط یک انبار در کهریزک است که آن هم عنقریب در معرض فروش خواهد گذاشت و تصمیم به انحلال شرکت تعاون فرهنگیان را دارند.

7- در کلیه مجامع عمومی که برگزار می شود بعضا ساختگی و تشریفاتی و افراد غیر فرهنگی شرکت می کنند و وکالت نامه هایی که توسط نمایندگان آنها در تعاونی انجام می گیرد ساختگی و جعلی می باشد.

8- بسیاری از دفترچه های صادره از سال 1392  به بعد تقلبی و جعلی است.

9- اکثر مدیران شرکت تعاونی فرهنگیان را که افراد غیر فرهنگی می باشند توسط شرکت فراز روی کار استخدام شده اند.

10-  تفحص و بررسی شود کسانی که مخصوصا در صندوق ذخیره فرهنگیان مشغول به کار بوده و هستند ابتدای ورود ثروت آنان چقدر بوده و اکنون چقدر است؟

11-  شایعه است که این دو موسسه مخصوصا صندوق ذخیره فرهنگیان به محلی برای فامیل بازی  تبدیل شده است.

12- بررسی شود سرمایه ابتدای صندوق ذخیره فرهنگیان چقدر بوده است و شرکت های کثیری که زیر نظر صندوق ذخیره فرهنگیان فعالیت داشته اند سوددهی آنها به کجا رفته است؟

13- افرادی به عنوان مدیرعامل و مشاور مشغول به کارند که صلاحیت لازم را ندارند و فقط با رانت روی کار آمده اند.

14- چرا هیات مدیره اقدامی برای تنویر افکار عمومی در موارد مذکور انجام نداده اند.

به گزارش مهر در دولت دهم نیز نمایندگان اعتراضات زیادی نسبت به ترکیب هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان و تخلفات مالی در این زمینه داشتند تا جایی که در سال 90 اعلام شد که در گزارشات دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور تخلفات صندوق فرهنگیان محرز شده است.

پس از آن با روی کار آمدن دولت یازدهم انتقاداتی از عملکرد وزیر آموزش و پرورش در استفاده از عناصر سیاسی افراطی در صندوق ذخیره فرهنگیان در پست هایی همچون ریاست، شورای سیاستگذاری، اتاق فکر مطرح شد. نمایندگان معتقدند استفاده از عناصر سیاسی در بخش های مختلف این صندق نه تنها کمکی به پیشبرد اهداف آن نمی‌کند بلکه به متوقف و مسدود شدن مسیر بسیاری از اهداف منجر می‌شود.

نمایندگان با تاکید بر اینکه وزیر آموزش و پرورش باید امانت فرهنگیان را در صندوق ذخیره  به خوبی حراست کند، معتقدند تا زمانی که استفاده از عناصر سیاسی افراطی در بدنه صندوق ذخیره فرهنگیان حضور داشته باشند٬ بی‌اعتمادی قشر فرهنگی جامعه مرتفع نخواهد شد.

سرانجام در اردیبهشت ماه سال جاری تعدادی از نمایندگان از تهیه طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان خبر دادند.

کد N430414

وبگردی