آفتاب

رییس جمهور :نمی توانیم بگوییم کشاورزی در کشور ما همانند صد سال پیش باشد

رییس جمهور :نمی توانیم بگوییم کشاورزی در کشور ما همانند صد سال پیش باشد

رئیس جمهور گفت:‌اگر نیاز به دفاع از حیثیت مسلمانان در کشور دیگر شود گروهی که قبل از همه اعلام آمادگی می کند روستاییان و عشایر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اعزامی به شهرکرد حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در دیدار نمایندگان روستاییان و عشایر استان چهار محال بختیاری با بیان این‌که روستاییان و عشایر نیروی تولید گر جامعه ما هستند افزود: اگرچه ممکن است این تعبیر، تعبیر زیبایی نباشد اما در گذشته دست شهرها به سمت روستاها و عشایر دراز بود و اگر شهرها لبنات و گندم و میوه می‌خواستند دست خود را به سمت روستاییان دراز می کردند حتی اگر می خواستند به جایی بروند برای تهیه مرکبشان نیز دست به سوی روستا دراز می کردند.

روحانی افزود: امروز کم کم صحنه عوض شده و در حال دگرگون شدن است و این چیزی است که برای همه ما جای تأسف دارد البته روستاییان و عشایر ما از دیرباز افتخاراتی داشته اند و فردا هم خواهند داشت. این مردم ویژگی های خوبی چون دل پاک، روح باصفا، ایثار، فداکاری، وطن دوستی، استحکام خانواده، احترام به بزرگترها اخلاق و ایمان دارند و خوشحالیم این ویژگی ها امروز هم وجوددارد و فردا هم خواهد بود، اما باید اشکال مسئله را حل کنیم به هر ترتیب روستاییان ما نیاز به دانش و فرهنگ جدید دارند. چرا که در دنیای امروز دانش و اطلاعات و آثار آن تمام زندگی بشر را تحت تأثیر قرار داده است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ما نمی توانیم بگوییم کشاورزی در کشور ما همانند صد سال پیش باشد مطالبات شما هم نسبت به چند سال پیش متفاوت شده شما در آن زمان به دنبال تونل نبودید، بلکه کوه ها و ارتفاعات را با عضلات قوی و با آن امکانات دیروز تسخیر کردید. اما شرایط دنیای امروز ما عوض شده و ما باید بین سنت دیروز و مدرنیزه امروز تلفیق و آشتی برقرار کنیم از دانش و علم روز استفاده و البته از سنت های خوب دیروزمان به خوبی پاسداری کنیم . این کار امکان پذیر است یعنی ما می توانیم اخلاق صمیمیت سنن و برادری را نگاه داریم و در عین حال از دانش و علم امروز در همه زمینه ها بهره ببریم.

رئیس دولت یازدهم در ادامه با بیان این‌که استفاده از تکنولوژی روز پیامدهایی را دارد گفت: وقتی شما از کود شیمیایی استفاده می کنید این آثار سوء آن را می بینید و وقتی از دامپروری با امکانات جدید استفاده می کنید که می تواند حالات ارگانیک را بهم زند به هر ترتیب آثار سوء آن را می بینید.

روحانی با طرح این پرسش که باید ببینید هدف همه ما چیست، گفت: هدف ما زندگی راحت تر و بهتر توأم با اخلاق و فضایی است که این دو را با هم ضمیمه کنیم و در این صورت زندگی ما در دنیا و آخرت توام با سلامت خواهد بود.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با مورد توجه قرار دادن ویژگی های استان چهار محال بختیاری و این‌که این استان بام ایران قلمداد می شود اظهار کرد:‌ زندگی در بام معضلاتی هم دارد. استان شما استانی است که خداوند نعمت های فراوانی به آن داده اما از آنجا که این استان استانی کوهستانی است دچار مشکلاتی هم می شود.

وی در ادامه با مورد توجه قرار دادن نوع زندگی عشایر گفت: عشایر درس آموز محیط زیست هستند و همواره وقتی که مشکلی برای کشور پیش آمده پیش قدم بودند.

روحانی افزود: عشایر حتی در قلب کشور و در آن زمان که در تهران نیز در مبارزه با استبداد باید قدم برمی داشتند پیشقدم شدند و پیشگام و مدافع آزادی دین و مرزها و نهضت اسلامی بودند و به محض اینکه مهاجم و متجاوزی به کشور حمله می کند عشایر بدون آنکه بخواهد آموزش سلاح به دست گرفتن و آموزش نظامی ببیند همواره در خط مقدم آماده فداکاری هستند و به همین دلیل است که امام (ره) فرمودند عشایر ذخایر انقلاب‌اند .

رئیس جمهور گفت: عشایر در دوران مشروطه و انقلاب اسلامی و در حال حاضر نیز برای دفاع از کشورشان پیشقدم هستند و حتی اگر فردا روزی نیاز شود از حیثیت مسلمانان در کشور دیگر دفاع شود آن گروهی که قبل از همه آمادگی می کند و از اسلام و شرف مسلمانان آماده دفاع است روستاییان و عشایر هستند.

ادامه دارد...

این خبر تکمیل می‌شود.

انتهای پیام

کد N430334

وبگردی