آفتاب

رسانه پاکستانی: نیروهای مرزبان ایران 25 تبعه پاکستانی را بازداشت کردند

رسانه پاکستانی: نیروهای مرزبان ایران 25 تبعه پاکستانی را بازداشت کردند

اسلام آباد - ایرنا - رسانه های پاکستانی گزارش دادند: نیروهای مرزبانی ایران در نقطه مرزی مشترک ˈمیرجاوهˈ واقع در منطقه مرزی ˈتفتانˈ پاکستان، 25 تبعه این کشور را به جرم ورود غیر قانونی به ایران بازداشت کردند و آنها را به مسوولان پاکستانی تحویل دادند.

روزنامه اردو زبان اوصاف چاپ اسلام آباد روز چهارشنبه به نقل مقامات مرزی پاکستان نوشت: نیروهای مرزی ایران پس از انجام تحقیقات و بازرسی از اتباع بازداشت شده، آنان را به مسوولان مرزی آژانس تحقیقات فدرال پاکستان در منطقه تفتان (پایانه میرجاوه) ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان تحویل دادند.

روزنامه اردو زبان ˈاکسپرسˈ پاکستان پیش از این در روز 21 تیر امسال (12 ژوئیه) گزارش داده بود که نیروهای مرزی ایران 35 تبعه پاکستانی را بازداشت و به مقامهای مرزی پاکستان در مرز میرجاوه تحویل دادند.

به نقل از منابع خبری محلی، اتباع پاکستانی به منظور یافتن کار و یا سفر به کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس با ورود غیرقانونی به ایران سعی در رسیدن به دروازه های دیگر کشورها دارند.

گروههای غیرقانونی قاچاق انسان در این منطقه، اقدامات خطرناکی را در اعزام این مهاجرین غیرقانونی به آن سوی مرزها انجام می دهند و گاهی با حبس چندین نفر در محفظه های اتومبیل های عبوری و یا در قسمت بار کامیون ها، باعث ایجاد وضعیت خطرناک برای مسافران غیرقانونی می شوند.

آساق**ا.ر**1723**1577
کد N430261

وبگردی