آفتاب

واکنش آلمان به احتمال ممنوعیت عبور پروازهای اروپایی از حریم هوایی روسیه

واکنش آلمان به احتمال ممنوعیت عبور پروازهای اروپایی از حریم هوایی روسیه

برلین - ایرنا - دولت آلمان در واکنش به تصمیم احتمالی روسیه مبنی بر امکان ممنوعیت عبور پروازهای اروپایی از آسمان این کشور ،اعلام کرد که برای پرداخت همه هزینه های این تصمیم آماده است.

پس از دستور رییس جمهوری روسیه مبنی بر تهیه طرحی برای مقابله با تحریم های جدید غرب و اتحادیه اروپا علیه مسکو،ˈدیمیتری مدودفˈ نخست وزیر روسیه از امکان ممنوعیت عبور پروازهای اروپایی از آسمان این کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درخصوص احتمال ممنوعیت عبور پروازهای اروپایی از آسمان روسیه،گفت:برلین آماده است هزینه هایی را که بابت اعمال تحریم ها علیه روسیه ایجاد می شود،بپردازد.

ˈساسون شبلیˈ در پاسخ به اینکه آلمان و دیگر کشورهای اروپایی چه اقدام مشخصی در این رابطه انجام خواهند داد؟،گفت: ابتدا باید منتظر باشیم تا این تصمیم از سوی مسکو اجرا شود بعد درمورد واکنش به آن تصمیم خواهیم گرفت.

کریستیانه ویرتس معاون سخنگوی دولت آلمان نیز در این باره،گفت: این موضوع فعلا در حد یک فرضیه و پاسخی برای سوالات فرضی ندارم.

در این نشست خبری همچنین درخصوص هشدار لهستان مبنی بر افزایش خطر ورود نیروهای روسی به خاک اوکراین و تشدید درگیری ها در منطقه سوال شد که معاون سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ تاکید کرد: ما تحولات در مناطق مرزی اوکراین و روسیه را با دقت دنبال می کنیم.

شبلی با تاکید بر اینکه رزمایش های نظامی روسیه در مرزهای اوکراین موجب کاهش تنش ها نمی شود،افزود:روسیه باید از دست زدن به هرگونه اقدامی که موجب تشدید بحران می شود اجتناب کند.

معاون سخنگوی دولت آلمان همچنین گفت:حضور نیروهای روسیه در مناطق مرزی اوکراین موجب صلح آمیز شدن اوضاع نخواهد شد و ادامه این حضور هیچ مبنایی برای یک ماموریت به اصطلاح صلح آمیز ندارد.

کریستاینه ویرتس در عین حال تاکید کرد: آلمان در کنار اعمال تحریم ها علیه روسیه همچنان مذاکرات در تمام سطوح با مسکو را ادامه خواهد داد.

اروپام** 2051** 1701 **1010
کد N430257

وبگردی