آفتاب

نوری المالکی هرگونه مداخله خارجی در انتخاب نخست وزیر این کشور را رد کرد

نوری المالکی هرگونه مداخله خارجی در انتخاب نخست وزیر این کشور را رد کرد

تهران- ایرنا- ˈنوری المالکیˈ نخست وزیر عراق روز چهارشنبه هر گونه مداخله خارجی در انتخابات نخست وزیر این کشور را رد کرد و گفت: هر گونه انتخاب غیر قانونی در خصوص پست نخست وزیری، درهای جهنم را به روی عراق باز می کند.

به گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز، مالکی در سخنرانی هفتگی خود افزود: هر گونه بی قانونی در کشور درهای جهنم را به روی عراق می گشاید و اراده سیاسی مردم عراق و روند سیاسی و دموکراتیک در کشور را زیر پا می گذارد.

المالکی با بیان اینکه هر گونه نقض و مخالفت با قانون اساسی در کشور روزنه های فراوانی برای مداخله خارجی باز می کند، گفت: این اقدام تجربه مردم عراق را به شکست می کشاند و کشور را به سوی درگیری و کشمکش سوق می دهد.

نخست وزیر عراق همچنین گفت: هر یک از مسولان عراقی باید به دور از مداخله های خارجی و تنها بر اساس قانون اساسی انتخاب شوند.

المالکی با یادآوری اینکه آنچه در عراق و سوریه رخ می دهد بی ارتباط با اسرائیل نیست، گفت: خطر گروهک داعش همه را تهدید می کند و تنها به عراق و سوریه محدود نمی شود.

ائتلاف دولت قانون که موفق شد بیشترین کرسی های پارلمانی را در عراق کسب کند، قصد دارد نوری المالکی را برای سومین بار به عنوان نخست وزیر انتخاب کند، اما سایر جریان های سیاسی خواستار معرفی نامزد دیگری برای پست نخست وزیری این کشور هستند.

رسانام**9329**1010
کد N430250

وبگردی