آفتاب

نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی:غیرخودی ها بلندگوی دشمن هستند

نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی:غیرخودی ها بلندگوی دشمن هستند

قزوین - ایرنا - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با طرح بحث خودی و غیرخودی گفت: غیرخودی ها در کشور بلندگوی دشمن هستند.

به گزارش ایرنا، ˈعلیرضا زاکانیˈ روز چهارشنبه در ششمین دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی خط امام که در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) استان قزوین برگزار شد، افزود: غیرخودی ها در مسیر اهداف ضد انقلاب حرکت می کنند و خودی ها هم به دنبال تقویت سیره امام راحل و منویات ولی فقیه هستند.

وی خودی ها را نیز به سه گروه تقسیم و اظهارکرد: عده ای دچار عقب افتادگی هستند، تعدادی جلوتر حرکت می کنند و برخی از خودی ها نیز همراه با ولایت فقیه هستند و در این میان مهمترین وظیفه ما جذب بی تفاوت ها، تحکیم جبهه انقلاب و همراهان و پیروان ولایت است.

زاکانی تصریح کرد: عناصر مرعوب در جبهه سلطه پذیران قرار گرفته و بر این باورند که نظام سلطه را نمی توان شکست داد و عناصر جلو افتاده از ولایت نیز، در مجموعه جریان انحرافی دیده می شوند که ظرفیت انقلاب را برای رسیدن به آرمانهای خود کافی نمی بینند.

زاکانی اضافه کرد: خودی ها کسانی هستند که همراه با ولایت بوده و رفتار و گفتار خود را با ولی فقیه خود تنظیم می کنند.

وی بر لزوم پیروی از ولایت فقیه تاکید و تصریح کرد: ملت ایران هر چه دارد از برکات ولایت فقیه است و ما باید ضمن حفظ بصیرت، همواره در صحنه باشیم تا بتوانیم عنصری موثر و فعال گردیم.

زاکانی تاکید کرد: بصیرت سلاحی است که می تواند انسان را به آگاهی بالاتری رسانده و اگر بخواهیم در مقابل توطئه های دشمن پیروز شویم، باید از عمیق ترین شکل بصیرت برخوردار شویم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بصیرت چهار سطح دارد که شناخت دوست و دشمن، شناحت نقشه های شوم دشمن، شناخت عناصر و اجزای جبهه دشمن، داشتن نقشه برای فعال شدن در جبهه حق و برخورداری از یک درجه هوشمندی بالاتر از جمله شاخصه های آن می باشد.

زاکانی با اشاره به اینکه باید در مواجهه با حوادث موضع فعال داشته باشیم، گفت: باید از منظومه فکری ولایت فقیه دریافت دقیق داشته و معیارها و ملاک ها را شناخته و دچار تغییر فاز نشویم.

وی یادآور شد: در نقطه نظرات امام راحل و مقام معظم رهبری یک انسجام جدی دیده می شود که حاکی از یک منظومه فکری منسجم، دقیق، عمیق و نشات گرفته از اسلام ناب محمدی است.

زاکانی به تاثیر انقلاب اسلامی در سطح جهانی اشاره کرد و افزود: ما در سطح جهانی تا پیش از پیروزی انقلاب، شاهد حاکمیت دو گروه سلطه گران و سلطه پذیران بودیم که آمریکا و شوروی سابق نماد قدرت شرق و غرب محسوب می شدند ولی انقلاب اسلامی پایه گذار جبهه سومی به نام بلوک سلطه ستیزان شد.

این مسوول با بیان اینکه انقلاب اسلامی هیمنه آمریکا را در دنیا شکسته است، افزود: ما مدعی هستیم که سلطه گران در 35 سال تضعیف شدند تا جایی که امروز آمریکا، همان قدرت بلامنازع آن دوره نیست، چرا که بلوک سلطه ستیزان ابهت آن را فرو ریخته است.

زاکانی اظهارکرد: محرومان و مظلومان دنیا در قالب بلوک سلطه ستیزان با محوریت ایران، امروز از هر روزی دیگر قوی تر هستند.

وی اضافه کرد: امروز داعیه شکست ناپذیری رژیم اشغالگر اسراییل فرو ریخته، بطوریکه تا قبل از انقلاب اسلامی این رژیم به هر کشوری حمله می کرد ظرف چند روز آن کشور را زمین گیر می شد، در حالیکه صهیونیست ها در سال 61 به جنوب لبنان حمله کردند و پس از 18 سال با ذلت مجبور به تخلیه آنجا شدند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به اندیشه های امام راحل و مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: طبق این اندیشه، ما موظف هستیم که با هرگونه سلطه گری مقابله و فرهنگ سلطه پذیری را تقبیح و سلطه ستیزان را تقویت و حمایت کنیم و اگر روزی هم با سلطه گر مذاکره کردیم، باید دارای منافعی به جهان اسلام باشد.

زاکانی، جریان های اسلام آمریکایی، سکولار و متحجرین را از نمونه ای تفکرات پر طرفدار پیش از انقلاب اسلامی برشمرد و اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی امروز جریان سومی با عنوان اسلام ناب محمدی (ص) شکل گرفته است که مبتنی بر اندیشه های ناب اسلامی است و محور مقاومت نیز حول این جریان فکری تشکیل شده است.

ششمین دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی از11مرداد ماه با حضور 500 نفر از دانشجویان قزوینی در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره ) کار خود را آغاز کرده و تا 21 مرداد ماه ادامه دارد.

7390 / 614 / 1539
کد N430237

وبگردی