آفتاب

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: وارد مرحله جدیدی از مذاکرات شده‌ایم/ پایبندی ایران به برنامه اقدام مشترک

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: وارد مرحله جدیدی از مذاکرات شده‌ایم/ پایبندی ایران به برنامه اقدام مشترک

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که در مذاکرات هسته‌ای ایران وارد یک مرحله جدید شده‌ایم که به زودی آغاز خواهد شد.



جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه خود در پاسخ به این سوال که آیا شما ایران را یک شریک خوب در مذاکرات می‌دانید، گفت: من فکر می‌کنم ایران به برنامه اقدام مشترک پایبند بوده است. به طور قطع در حال وارد شدن به مرحله‌ای جدید هستیم که به زودی آغاز خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین در مورد امکان برگزاری دور بعدی مذاکرات هسته‌ای در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در ماه آینده یادآور شد که هنوز اطلاعی در مورد زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات ندارد.

جن ساکی بار دیگر در مورد بازداشت یکی از اعضای روزنامه واشنگتن پست به همراه همسرش در تهران و یکی دیگر از شهروندان آمریکا گفت: ما تمام تلاش‌مان را برای آزادی این افراد به کار می‌گیریم و برای این منظور از سفارت سوئیس در تهران که حافظ منافع آمریکا است خواسته‌ایم تا خدمات کنسولی لازم را ارائه دهد. اما پاسخ ایرانی‌ها به درخواست ما این است که آن‌ها تابعیت آمریکایی این بازداشت شدگان را قبول ندارند و آن‌ها را تنها به عنوان یک شهروند ایرانی قبول دارند.

وی افزود: من اطلاعات جدیدتری در مورد این درخواست‌مان ندارم اما پیگیر موضوع هستیم و آن را از نزدیک زیر نظر داریم.

جن ساکی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا آمریکا با توجه به بازداشت شهروندان آمریکایی به مذاکرات با ایران ادامه می‌دهد، مدعی شد: دلیل اینکه ما با گروه ۱+۵ برای مذاکره با ایران همکاری می‌کنیم این است که جلوگیری از دستیابی این کشور به ظرفیت توسعه سلاح هسته‌ای نه تنها اولویت آمریکا، بلکه جامعه جهانی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید ما در هر دور از مذاکرات هر زمان که فرصتی به دست آمده در مورد شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران ابراز نگرانی کرده و گفته‌ایم منتظر بازگشت آن‌ها به خانه هستیم.



کد N430113

وبگردی