آفتاب
در پی نسل کشی فلسطینیان؛

حزب اسلامی کردی ترکیه خواستار محاکمه رژیم صهیونیستی شد

حزب اسلامی کردی ترکیه خواستار محاکمه رژیم صهیونیستی شد

آنکارا- ایرنا - حزب اسلامی کردی مطالبه آزاد ترکیه (هودا - پار) با تسلیم درخواستی به دادستانی این کشور خواستار محاکمه رژیم صهیونیستی به علت نسل کشی فلسطینیان در نوار غزه شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری دوغان، ˈزکریا یاپیجی اوغلوˈ رهبر این حزب که در استان های کردنشین ترکیه هواداران بیشتری دارد با مراجعه به دادستانی شهر کردنشین ˈدیاربکرˈ این درخواست را ارائه کرد.

وی با عنوان اینکه ترکیه قرار داد جهانی مبارزه با نسل کشی را امضا کرده است است خواستار رسیدگی به این شکایت و محکوم کردن رژیم صهیونیستی به علت نسل کشی فلسطینیان شد.

بر اساس این گزارش، دیروز نیز اسلام گرایان شهر دیاربکر ترکیه علیه رویدادهای غزه تظاهرات کردند و اقدامات ر‍ژیم صهیونیستی را جنایت خواندند.

در این تظاهرات که با مشارکت هواداران حزب مطالبه آزاد و نهادهای غیر دولتی دیاربکر برگزار شد، معترضان با سردادن شعارهای ˈمرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکاˈ ، پرچم ر‍ژیم اشغالگر قدس را به آتش کشیدند.

زکریا یاپیجی اوغلو رهبر حزب مطالبه آزاد طی سخنانی در این تظاهرات گفت: وظیفه همه مسلمانان حمایت از مردم فلسطین در مقابل تهاجمات ددمنشانه رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه جنایت بشمار می رود و تنها هدف این رژیم، توسعه قلمرو صهیونیسم و درهم شکستن اراده مسلمانان است که باید با آن مقابله کرد.

رهبر حزب مطالبه آزاد ترکیه افزود: متاسفانه غرب و جامعه بین الملل در برابر جنایات رژیِم صهیونیستی سکوت اختیار کرده اند و این خود نشانگر سیاست دوگانه غرب در قبال تحولات غزه و قراردادهای بین المللی است.

خاورم**2010**230/7074/1275
کد N429939

وبگردی