آفتاب

جوانان مالزی خواستار تحریم محصولات شرکت های وابسته به صهیونیست ها شدند

جوانان مالزی خواستار تحریم محصولات شرکت های وابسته به صهیونیست ها شدند

کوالالامپور- ایرنا - صدها جوان مالزیایی روز چهارشنبه با برگزاری تظاهرات در شهر ˈدونگونˈ ایالت ترنگانوو خواستار تحریم محصولات ساخت شرکت های وابسته به رژیم صهیونیستی توسط دولت و مردم شدند.

به گزارش ایرنا، بیش از دو هزار نفر از جوانان این شهر مالزی پس از حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به مردم بی گناه غزه به ویژه کودکان و زنان در تظاهراتی مسالمت آمیز از دولت این کشور و مردم خواستند محصولات ساخت این رژیم را تحریم کنند.

مساله تحریم محصولات ساخت شرکت های رژیم صهیونیستی این روزها در محافل سیاسی، رسانه ای و مردمی مالزی مورد توجه قرار گرفته است.

برخی شخصیت ها مانند ˈخیری جمال الدینˈ وزیر ورزش مالزی تحریم همه محصولات وابسته به این رژیم که با واسطه به فروش می رسند را امکان پذیر نمی دانند، اما گروه های مردمی خواستار تحریم تمامی محصولاتی هستند که سود حاصل از آن به شرکت های صهیونیست می رسد و یا به این رژیم کمک می کنند.

برخی شهروندان مالزی نیز در شبکه های اجتماعی برای حمایت از مردم غزه خواستار تحریم محصولات ˈمک دونالدˈ شدند و روز جمعه این هفته را روز بدون مک دونالد نامیدند.

این افراد معتقدند این رستوران زنجیره ای که غذای آماده در اختیار مشتریان قرار می دهد وابسته به صهیونیست ها است و سود حاصل از آن در اختیار این رژیم قرار می گیرد.

طی چند روز گذشته محصولات نستله نیز در لیست تحریمی برخی گروه ها در مالزی قرار گرفت.

ˈمحمد نورحفیظ الدینˈ یکی از سازمان دهندگان تجمع تحریم کالاهای ساخت شرکت های صهیونیستی در دونگون گفت: مردم خواستار تحریم گسترده کالاهای ساخت این شرکت ها برای فلج کردن اقتصاد رژیم صهیونیستی هستند.

وی گفت فراخوان این تجمع اعتراض آمیز از طریق فیسبوک و توئیتر داده شد و انتظار تجمع هزاران نفری را نداشتیم.

به نوشته تارنمای نیو استریت تایمز مالزی، سازمان دهندگان این تجمع جزوه ای در مورد ضرورت تحریم کالاهای ساخت شرکت های صهیونیستی و لیستی از این محصولات در اختیار افراد قرار دادند.

آساق**1611
کد N429933

وبگردی