آفتاب

"اشغال غزه دست‌کم 5 سال طول می‌کشد"

"اشغال غزه دست‌کم 5 سال طول می‌کشد"

شبکه دو تلویزیون اسرائیل در گزارشی به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: اگر در سطح سیاسی اسرائیل دستوراتی به ارتش برای اشغال غزه با هدف نابودی مقاومت و انهدام تجهیزات جنگی آن داده شود این به معنای آن است که صدها تن از نیروهای ارتش کشته، ده‌ها سرباز ما ربوده و هزاران فلسطینی کشته خواهند شد، علاوه بر این جنگ در غزه پنج سال ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، این گزارش در یکی از جلسات کابینه امنیتی اسرائیل اخیرا مطرح شد. در این جلسه از وزرای کابینه خواسته شد تا در خصوص مساله گسترش یا توقف حمله نظامی به غزه نظر بدهند. در این جلسه راهکارهای مختلف برای ادامه عملیات ارتش در نوار غزه بررسی شد. ارتش رژیم صهیونیستی در این جلسه سناریوی کامل مربوط به اشغال غزه را مطرح کرد.

ارتش، این سناریو را "بسیار سخت" توصیف و اعلام کرد که پاکسازی غزه از وجود 10 هزار تجهیزات جنگی، موشک و حضور 20 هزار مبارز حماس دست کم پنج سال به طول می‌انجامد که در جریان جنگ یا بعد از آن صدها سرباز اسرائیلی کشته خواهند شد.

همچنین در این سناریوی جنگی سربازان اسرائیلی به دست حماس اسیر می‌شوند.

ارتش در نشست کابینه امنیتی مطرح کرده است که وضعیتی در غزه به وجود می‌آید که نظارت اطلاعاتی واقعی در این منطقه را برای سال‌های متمادی ایجاب خواهد کرد در آن صورت آشوب نوار غزه را دربرمی‌گیرد.

همچنین در این سناریو آمده است: در عملیات اشغال غزه هزاران فلسطینی که بیشترشان غیرنظامی هستند، کشته می‌شوند.

در این سناریو در سطح سیاسی آمده است که توافقنامه‌های صلح اسرائیل با مصر و اردن با خطر واقعی رو‌به رو شده و درگیری‌هایی در کرانه باختری و در مناطق عرب اسرائیلی‌ رخ خواهد داد و همچنین خسارت مستقیم اشغال غزه و ضرر آن بر اقتصاد اسرائیل حدود 10 میلیارد شِکِل همراه با اختصاص مبالغی برای بازسازی غزه است که به 15 میلیارد شِکِل خواهد رسید.

وزرای کابینه اعلام کردند که این داده‌ها ارائه یک تصویر نامشخص از اوضاع غزه را به منظور عدم اشغال آن هدف قرار داده است، اما اعضای ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این داده‌ها به وضعیتی که در غزه ایجاد خواهد شد اشاره می‌کند و در آن هیچ مبالغه‌ای نیست.

نتانیاهو بعد از اعلام این داده‌ها، خواهان رای‌گیری درباره این سناریو شد که هیچ یک از وزیران کابینه به نشانه تایید دست خود را بالا نبردند.

انتهای پیام

کد N429916

وبگردی