آفتاب

تصمیم شهردار لندن برای بازگشت به مجلس عوام انگلیس

تصمیم شهردار لندن برای بازگشت به مجلس عوام انگلیس

تهران-ایرنا- ˈبوریس جانسونˈ شهردار لندن که در سال 2008 از مقام خود به عنوان عضو مجلس نمایندگان کناره گرفته بود، امروز (چهارشنبه) از تصمیم برای حضور در انتخابات سراسری سال آینده این کشور خبر داد.

به گزارش رسانه های انگلیسی، شهردار وابسته به حزب محافظه کار لندن در جمع خبرنگاران گفت که به احتمال بسیار زیاد در انتخابات سراسری سال آینده شرکت می کند، البته دوره خود را تا پایان سال 2016 به عنوان شهردار به پایان خواهد رساند. ˈدیوید کامرونˈ رهبر حزب محافظه کار پیشتر گفته بود از بازگشت جانسون به مجلس عوام استقبال خواهد کرد.

جانسون که برای ارایه گزارشی در مورد آینده اقتصاد لندن و پیش بینی های مختلف در صورت ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا به شکل فعلی در محل خبرگزاری بلومبرگ حاضر شده بود، در پاسخ به پرسش خبرنگاری یادآور شد که ضرورتا به عنوان عضوی از حزب محافظه کار در انتخابات شرکت نخواهد کرد، اما حضورش در انتخابات قطعی است.

بر اساس این گزارش، از مدت ها قبل گمانه زنی هایی در این مورد که وی در انتخابات شرکت خواهد کرد یا خیر وجود داشت، حتی رسانه های انگلیسی احتمال داده بودند وی جایگزین کامرون به عنوان رهبر حزب محافظه کار می شود.

شهردار لندن گفت: از مدت ها قبل این موضوع را بررسی کرده ام و دیگر قصد ندارم به این سوال پاسخ قطعی ندهم، بنابر این برای شرکت در انتخابات سراسری سال 2015 تصمیم گرفته ام اما هنوز نمی دانم از کدام شهر نامزد می شوم یا با ائتلاف کدام حزب در انتخابات حضور خواهد داشت.

جانسون بر اساس گزارشی که ˈجرارد لیونسˈ مشاور اقتصاد او تدارک دیده است در نشست امروز گفت که اقتصاد لندن در صورت تغییر شرایط عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا به طور متوسط سالانه 2.75 درصد رشد می کند و در صورتی که انگلیس به صورت مدیریت شده از اتحادیه اروپا خارج شود، شاهد رشد اقتصادی 2.5 درصدی خواهد بود.

در این گزارش به نام ˈگزارش اروپا: شرایط برد-بردˈ لیونس برآورد کرده است که در شرایط فعلی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا، اقتصاد لندن 1.9 درصد رشد خواهد داشت.

جانسون همزمان با ارایه این گزارش گفت که اگر طرح های انگلیس برای اصلاح رابطه با اتحادیه اروپا به شکست بیانجامد، انگلیس نباید از انتخاب آینده ای متفاوت بهراسد.

اروپام**9157**1010
کد N429865

وبگردی