آفتاب

تاکید مقام آذری بر گسترش بیش از پیش مناسبات باکو و تهران

تاکید مقام آذری بر گسترش بیش از پیش مناسبات باکو و تهران

تهران- ایرنا- ˈنوروز محمدافˈمعاون نهاد ریاست جمهوری آذربایجان گفت: دولت باکو بر گسترش روابط و همکاری با جمهوری اسلامی ایران همواره توجه خاصی نشان داده است.

به گزارش ایرنا به نقل از بخش رسانه ای سفارت ایران در جمهوری آذربایجان، این مقام آذری در گفت وگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی ˈسی بی سیˈ با اشاره به پیوندهای تاریخی دو کشور، اظهار داشت: مناسبات ایران و جمهوری آذربایجان در مقایسه با دیگر کشورها از ویژگی های خاصی برخوردار است.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت های فراوان کمک کننده به گسترش روابط و همکاری های فی مابین تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های موجود، همواره برای برقراری مناسبات دوستی، حسن همجواری و همکاری با ایران تلاش کرده ایم و ظرف 22 سال گذشته (پس از استقلال ملی جمهوری آذربایجان)، ˈحیدر علی افˈ رهبر ملی و ˈالهام علی افˈ رییس جمهوری آذربایجان همواره به توسعه بیش از پیش مناسبات با ایران توجه خاصی داشته اند.

مدیر شعبه روابط بین الملل نهاد ریاست جمهوری آذربایجان، سفر اخیر الهام علی اف به ایران و دیدار با مقامات رسمی کشورمان را برای آینده روابط و همکاری دو کشور بسیار مفید خواند و افزود: در این سفر تبادل نظر گسترده درباره چشم انداز روابط و همکاری های ایران و جمهوری آذربایجان صورت گرفت.

این مقام آذری اضافه کرد: این سفر نشان داد دو کشور اراده لازم برای گسترش هر چه بیشتر مناسبات و همکاری های فی مابین را دارند و جای خوشحالی است که گام های لازم برای تحکیم هر چه بیشتر مناسبات ایران و جمهوری آذربایجان همچنان برداشته می شود.

معاون نهاد ریاست جمهوری آذربایجان سفر ˈمحمود واعظیˈ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان و هیأت همراه وی به باکو و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در این سفر را نتیجه توافق حاصله در سفر رییس جمهور آذربایجان به ایران دانست.

وی ابراز اطمینان کرد که سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و هیأت همراه به جمهوری آذربایجان موفقیت آمیز خواهد بود و به گسترش هر چه بیشتر مناسبات فی مابین کمک خواهد کرد.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان به منظور برگزاری نهمین اجلاس این کمیسیون بنا به دعوت رسمی ˈشاهین مصطفی افˈ وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان در راس یک هیات 60 نفره از بخش های دولتی و خصوصی ایران به باکو سفر کرده است.

خاورم*1206*7074**1275
کد N429860

وبگردی