آفتاب

بادامچیان: در حکومت اسلامی احزاب باید مردمی باشند

بادامچیان: در حکومت اسلامی احزاب باید مردمی باشند

نائب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تأکید بر این‌که الگوهای حزبی غیر اسلامی قابلیت ماندن درجوامع اسلامی را ندارد اظهار کرد: در حکومت اسلامی احزاب باید مردمی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسد الله بادامچیان نائب رئیس حزب موئتلفه اسلامی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که از سوی این حزب برگزار شد، با اشاره به روند فعالیت حزبی در کشور بر لزوم کار جمعی و حرکت در قالب حزب و تشکل تأکید کرد و گفت: همانطور که تجربه بشریت نشان داده است کار جمعی و منسجم و هماهنگ نتیجه موثرتری خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در اسلام نیز در موارد متعددی بر تحزب و حزب‌گرایی تأکید شده است و حزب دارای جایگاه ویژه و مورد توجهی قرار گرفته است.

این فعال سیاسی با بیان این‌که از زمان شکل‌گیری نظام جمهوری احزاب به سه دسته تقسیم می شوند، اظهار کرد: احزاب به سه دسته لیبرال دموکرات غربی، احزاب تک حزبی یا دو حزبی های انحصاری و احزابی مانند احزاب اسلامی و ملی گرا تبدیل می شوند که در این میان حزب اسلامی با سایر موارد دارای تفاوت های بسیاری است.

بادامچیان با تأکید براین بر جهان اسلام سایر احزاب توانایی پایدار ماندن را ندارند اظهار کرد: مشکل تحزب در ایران است که از دوران مشروطه تا به امروز تفکر قالب در سطح جامعه الگوگرفتن نمونه های غربی احزاب است اما از آنجایی که احزاب در ایران و سایر کشورهای اسلامی باید مردمی باشند روی کار آمدن چنین احزابی امکانپذیر نیست چرا که به واسطه مقایرت با جمهوریت نظام اسلامی از طرف مردم پذیرفته نمی شوند.

وی با تأکید بر این‌که حاکمیت نظام حزبی در نظام جمهوری اسلامی امکان پذیر نیست اضافه کرد: احزاب در سایر کشورها رهبر سیاسی مردم را نیز عهده دار هستند اما در نظام جمهوری اسلامی طبق قانون اساسی رهبری بر عهده ولی فقیه است به همین دلیل حزب نمی تواند در جایگاههای بالای اداره کشور مسولیت حاکمیت و رهبری را بر عهده بگیرد؛ چرا که در جمهوری اسلامی ولی‌فقیه در هیچ حزبی حضور ندارد و در واقع نظام اسلامی فرهنگ مستقل و ایرانی خود را دارد.

انتهای پیام

کد N429820

وبگردی