آفتاب

حمایت آمریکا از شرط رژیم صهیونیستی برای لغو محاصره غزه

حمایت آمریکا از شرط رژیم صهیونیستی برای لغو محاصره غزه

تهران - ایرنا - وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه از موضع رژیم صهیونیستی در زمینه مشروط کردن لغو حصر غزه به خلع سلاح حماس حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری ˈرویترزˈ، ˈجان کریˈ در مصاحبه با شبکه خبری ˈبی بی سیˈ ضمن ادعای حمایت از فلسطینیان و خواسته آن ها در زمینه برخورداری از شرایط زندگی بهتر، باز شدن گذرگاه های مرزی و بازسازی غزه، تصریح کرد که ˈمسوولیت مهم ترˈ واشنگتن متوجه اسراییل است و این مسوولیت چیزی جز خلع سلاح نیروهای مقاومت نیست.

این اظهارات در حالی ایراد می شود که ˈجنبش مقاومت اسلامی فلسطینˈ (حماس) و رژیم صهیونیستی با آتش بس 72 ساعته در نوار غزه که از روز سه شنبه آغاز شد، موافقت کرده اند. این آتش بس به پیشنهاد و میانجی گری مصر منعقد شده است.

هیات های نمایندگی فلسطین در مذاکرات غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی که در قاهره در جریان است خواستار پایان دادن به حصر غزه و آزادی اسرای فلسطینی شده اند.

رژیم صهیونیستی پذیرش این مطالبات را به خلع سلاح حماس مشروط کرد.

ˈمارک رگوˈ سخنگوی ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شبکه تلویزیونی ˈرویترزˈ گفت: برای اسراییل مهم ترین مساله خلع سلاح غزه و جلوگیری از مسلح شدن مجدد حماس است.

حماس که در انتخابات سال 2007میلادی فلسطین پیروز شد، کنترل منطقه غزه با یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت را در دست دارد و تا کنون در برابر خواسته های رژیم صهیونیستی در زمینه خلع سلاح مقاومت کرده است.

بر اساس اعلام مقامات غزه، در نتیجه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در این منطقه تا کنون یک هزار و867 فلسطینی شهید و در حدود 10 هزار زخمی شده اند.

به جز هزینه های انسانی، جنگ غزه برای هر دو طرف درگیری خساراتی فراوانی به همراه داشته است. به گفته مقام های فلسطینی، این جنگ تا کنون شش میلیارد دلار به زیرساخت های غزه آسیب وارد کرده است.

رژیم صهیونیستی نیز به جز تلفات نظامی اش، میلیون ها دلار درآمد حاصل از گردشگری را از دست داده و خود را با کاهش رشد منفی در سال میلادی جاری مواجه می بیند.

خاورم**9156**7074**1566
کد N429747

وبگردی