آفتاب
در دیدار با نماینده بان کی مون مطرح شد؛

اعتراض جبهه اصلاحات به موضع سازمان ملل در جریان جنایات غزه

اعتراض جبهه اصلاحات به موضع سازمان ملل در جریان جنایات غزه

تهران – ایرنا- اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در جهت اعتراض به زمان و نوع موضع گیری مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل، در برابر جنایات صهیونیست ها در غزه با گری لوییس نماینده بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در تهران دیدار و این اعتراض را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مصطفی کواکبیان رییس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در این دیدار گفت: از بان کی مون انتظار داشتیم که در برابر چنین جنایات عظیمی که در غزه در حال رخ دادن است هرچه محکم تر و قوی تر موضع گیری می کرد و واکنشی محکم تر در این زمینه داشت.

وی ادامه داد: صرف برقراری آتش بس در غزه کفایت نمی کند، باید محاصره غزه پایان یافته و گذرگاه هایی که برای ارسال غذا و دارو مورد نیاز است، باز شود.

کواکبیان بیان داشت: به عنوان وظیفه انسانی و نه صرفا براساس آموزه های اسلامی خواستار رعایت جدی حقوق بشر در غزه هستیم و باید مجرمانی که در این جنایات مقصر هستند در دادگاه بین المللی محاکمه شوند.

همچنین در این دیدار دیگر دبیران کل احزابی که حضور داشتند به عملکرد سازمان ملل در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه معترض شدند.

گری لوییس نماینده بان کی مون در تهران نیز گفت: شورای امنیت سازمان ملل که در مورد مسایل مرتبط با صلح و جنگ تصمیم می گیرد شورایی است که دبیرکل سازمان ملل عضو آن نیست و در برخی مواقع از وی دعوت می شود تا مطالبش را ارایه دهد ولی او هیچ قدرت تصمیم گیری در شورای امنیت سازمان ملل ندارد.

وی ادامه داد: خواسته های مطرح شده در این دیدار را به صحت کامل به دبیر کل سازمان ملل منتقل می کنم.

گری لوییس افزود که در طی زمانی که چند تظاهرات در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران برگزار شد حس بسیاری از ایرانیان را به دبیرکل سازمان ملل منعکس کردم بنابراین شخص دبیرکل کاملا از نظرات و احساسات ایرانیان و دولت ایران در مورد جنایات رژیم صهیونیستی در غزه مطلع است.

گری لوییس ادامه داد: شما در مورد واضح تر شدن نقش دبیرکل سازمان ملل و نشان دادن بی طرفی وی و همچنین محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه از سوی سازمان ملل متحد کاملا حق دارید.

سیام ** م.ش ** ل.ا**س.ق ** 1418
کد N429697

وبگردی