آفتاب

مجلس عوام انگلیس خواستار پایان محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی شد 

مجلس عوام انگلیس خواستار پایان محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی شد 

کمیته توسعه بین الملل مجلس عوام انگلیس، امروز با انتشار نامه ای خواستار پایان محاصره نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی شد. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیته توسعه بین الملل مجلس عوام انگلیس با غیر قابل قبول خواندن محاصره غزه خواستار پایان این وضعیت در سرزمین های اشغالی شد. 

در بخشی از نامه این کمیته که امروز چهارشنبه منتشر شده، آمده است: ما این عقیده را که اسرائیل برای دفاع از امنیت خود اقدام به محاصره غزه کرده به چالش می کشیم. 

در این نامه همچنین درباره وضعیت موجود در شهر "الخلیل" در کرانه باختری ابراز نگرانی شده است.

اعضای این کمیته چندی پیش در سفر به کرانه باختری از شهر الخلیل نیز بازدید کرده بودند که گویا وضعیت موجود در این شهر رضایت بخش نبوده است. 

این کمیته در نامه خود می نویسد: آنچه در شهر الخلیل دیدیم ما را شوکه کرد. هر چند ما از امنیت اسرائیل دفاع می کنیم، اما با محدود کردن فلسطینیان و محاصره آنها نمی توان امنیت را تامین کرد.

این کمیته که بر اقدامات وزارت توسعه بین الملل دولت انگلیس نظارت دارد از دولت این کشور و همچنین دیگر کشورهای اروپایی خواسته تا از تل آویو بخواهند با رفع محاصره غزه امکان رشد و توسعه اقتصادی این منطقه را فراهم کند.  

این نامه یک روز پس از استعفای بارونس "سعیده وارسی" از معاونت وزارت خارجه انگلیس، به دلیل سیاست های مغرضانه لندن در خصوص غزه منتشر می شود. روز گذشته خانم وارسی در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی و سکوت دولت انگلیس در قبال این خشونت ها، از سمت خود استعفا داد. 

کد N429614

وبگردی