آفتاب

اکوادور در فلسطین سفارتخانه افتتاح می کند

اکوادور در فلسطین سفارتخانه افتتاح می کند

وزیر خارجه اکوادور از افتتاح سفارتخانه در فلسطین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، "ریکاردو پاتینو" در مطلبی در صفحه توئیتر با اشاره به حضور هیئت دیپلماتیک  اکوادور در رام الله از افتتاح سفارتخانه در فلسطین خبر داد و بر لزوم توقف کشتار غیرنظامیان در غزه و برقراری صلح پایدار میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

رافائل کوره‌ آ رئیس جمهوری اکوادور نیز ضمن محکوم کردن حملات صهیونیست ها به غزه که بر اثر آن هزار و 867 نفر کشته و 9 هزار و 500 نفر زخمی شدند، بر لزوم اقدام جدی شورای امنیت سازمان ملل متحد در قبال اقدام نظامی صهیونیست ها تاکید کرد.

از زمان آغاز تجاوز صهیونیست ها به نوار غزه شهروندان آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا و شیلی با سردادن شعارهای ضداسرائیلی حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کرده و بر لزوم توقف تجاوز صهیونیست ها علیه مردم غزه تاکید کردند.

در همین رابطه مردم شیلی با تجمع در خیابان‌ های سانتیاگو پایتخت شیلی با حمل پرچم‌ های فلسطین و سر دادن شعار "روابط با اسرائیل را قطع کنید" حمایت خود را از مردم بی‌ گناه غزه اعلام کرده و بر لزوم اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از این کشور در اعتراض به حملات وحشیانه به نوار غزه و توقف فوری نسل‌ کشی فلسطینیان تاکید کردند.

همزمان با افزایش تنش ها میان واشنگتن و کاراکاس، وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که محدودیت سفر را علیه شماری از مقامات دولت سوسیالیست ونزوئلا اعمال می کند. هدف از منع اعطای روادید آمریکا به تعدادی از مقامات ونزوئلا و اعمال تحریم ها علیه مقامات این کشور نقض حقوق بشر و سرکوب تظاهرات اپوزیسیون عنوان شده است.

این درحالیست که "الیاس خوزه خائوا میلانو" وزیر خارجه ونزوئلا از تحریم های جدید علیه کاراکاس که به مقامات ونزوئلایی اجازه ورود به خاک آمریکا را نمی دهد، به عنوان اقدام بسیار اشتباه در دنیای مدرن و در حال تغییر یاد کرده است.

کد N429610

وبگردی