آفتاب
جان کری: 

وضعیت موجود خاورمیانه می تواند مقدمه ای برای تشکیل کشور فلسطین باشد

وضعیت موجود خاورمیانه می تواند مقدمه ای برای تشکیل کشور فلسطین باشد

وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه ای ضمن درخواست از گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برای انجام مذاکره گفت: وضع جاری می تواند باعث تمرکز بر نیاز به مذاکره جهت یافتن راه حلی مبتنی بر تشکیل کشور فلسطین باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "جان کری" در مصاحبه با بی بی سی، تل آویو و گروه های فلسطینی را ترغیب کرد تا از فرصت آتش بس غزه برای حرکت به سوی مذاکرات بیشتر برای حل اختلافات استفاده کنند.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه عنوان داشت که وضع جاری می تواند باعث تمرکز بر نیاز به مذاکره جهت یافتن راه حلی مبتنی بر تشکیل کشور فلسطینی در کنار اسرائیل شود.

کری در مصاحبه با برنامه هاردتاک بی بی سی گفت که آمریکا کاملا از حق رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود علیه حملات راکتی حمایت می کند.

وی در این رابطه تاکید کرد: هیچ کس نمی تواند در این شرایط زندگی کند و ایالات متحده کاملا از حق اسرائیل برای دفاع از خود در چنین شرایطی دفاع می کند. حماس با کارهایی که کرده رفتار تکان دهنده ای از خود نشان داده و در نتیجه خسارات جانبی هولناکی هم به وجود آمده است.

کری در این رابطه که آیا آمریکا از رفع محاصره غزه حمایت می کند یا خیر گفت: چیزی که ما می خواهیم انجام دهیم حمایت از آرزوی فلسطینی ها برای بهبود زندگی خود و رسیدن غذا به غزه و گشایش گذرگاه های مرزی و بازسازی و داشتن آزادی بیشتر است. این وضع باید با مسئولیت پذیری بیشتر نسبت به اسرائیل همراه باشد، که به معنی کنار گذاشتن شلیک موشک است. همه اینها فقط با یک رویکرد وسیعتر و جامع تر به راه حل زیربنایی برای دو کشور مستقل که برای اسرائیل امنیت و برای فلسطینی ها یک زندگی بهتر و آزادی های بیشتر خواهد آورد ممکن خواهد شد.

وزیر امور خارجه آمریکا در حالی از طرح تشکیل دو کشور سخن می گوید که در طول حملات یک ماهه رژیم صهیونیستی به غزه بدون آنکه تلاش چشمگیری برای توقف این حملات انجام دهد اقدام به اختصاص بودجه ای جدید برای ارتقاء سپر موشکی گنبد آهنین اسرائیل کرد.

کد N429608

وبگردی