آفتاب

حملات گروه بوکوحرام 650 هزار نیجریه‌ای را آواره کرده است

حملات گروه بوکوحرام 650 هزار نیجریه‌ای را آواره کرده است

دفتر امور انسان دوستانه سازمان ملل اعلام کرد: حملات گروه تروریستی بوکوحرام در مناطق بحران زده شمال شرق نیجریه باعث فرار حدود 650 هزار نفر از مردم این مناطق از خانه‌هایشان شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، همچنین آژانس آوارگان سازمان ملل نیز در گزارشی گفت: نزدیک به یک هزار تن از این افراد که تلاش به فرار از درگیری‌ها داشتند، به یک جزیره خالی از سکنه در دریاچه چاد واقع در مرز شمال شرق نیجریه گریخته‌اند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد: این گروه از آوارگان که عمدتا زن و کودک هستند، نیاز فوری به غذا، آب و سرپناه و همچنین مراقبت‌های پزشکی دارند.

آن‌ها روز پنج‌شنبه پس از آنکه از حملات تروریست‌های بوکوحرام در زادگاهشان یعنی شهر کولی کولیا فرار کردند به جزیره دور افتاده چووا رسیدند. مقامات چاد متعهد شدند تا دو هلی‌کوپتر را به این جزیره بفرستند تا اقدام به تخلیه آوارگان نیجریه‌ای به یک منطقه مجاور به منظور سکونت موقت آن‌ها کند.

آژانس سازمان ملل همچنین خاطر نشان کرد که کارکنان خود را به منطقه فرستاده تا به هماهنگی تلاش‌های امدادی بپردازند. دفتر امور انسان دوستانه سازمان ملل خاطرنشان ساخت: 436 هزار و 608 نفر در سه ایالت نیجریه شامل برنو، آداماوا و یوده آواره شده‌اند. این سه ایالت در ماه مه 2013 تحت وضعیت اضطراری قرار گرفتند.

همچنین براساس گزارش این دفتر تعداد 210 هزار و 85 تن دیگر از خانه‌هایشان در مناطق مجاور ایالت‌هایی که تحت وضعیت اضطراری قرار دارند نیز فرار کرده‌اند و این موجب شده مجموع تعداد کسانی که به سبب حملات بوکوحرام آواره شده‌اند به 650 هزار نفر برسد.

انتهای پیام

کد N429597

وبگردی