آفتاب

هزینه 12 میلیون دلاری پاییدن آسانژ در سفارت اکوادر در لندن

هزینه 12 میلیون دلاری پاییدن آسانژ در سفارت اکوادر در لندن

موسس ویکی لیکس در حالی هفتصد و هفتاد و هفتمین روز خود را در سفارت اکوادور در لندن به سر می‌برد که هزینه نگهبانی از ساختمان این سفارت برای پلیس لندن 8 / 11 میلیون دلار بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، جولیان آسانژ، موسس ویکی لیکس بدون هیچ اتهامی به مدت 1337 روز تحت تعقیب است که از این تعداد 777 روز را در سفارت اکوادور در لندن به سر می‌برد.

بنابر وب سایت شمارش روز govwaste.co.uk هزینه‌های نگهبانی از محل اقامت آسانژ در سفارت تا به امروز (چهارشنبه) برای دولت لندن چندین میلیون پوند برابر با 8 / 11 میلیون دلار بوده است.

مقام‌های پلیس از ژوئن 2012 تا به امروز به صورت 24 ساعته در خارج از محل سفارت به نگهبانی و گشت زنی پرداخت و هزینه هر روز این نگهبانی برای مالیات دهندگان انگلیسی 15 هزار دلار بوده است.

هر شبانه روز نیز سه افسر پلیس در خارج از سفارت اکوادور در لندن گشت زنی می‌کنند یا کشیک می‌دهند و آماده دستگیری آسانژ در صورت خروجش از سفارت هستند.

احتمال می‌رود که این هزینه‌ها افزایش یابد چرا که مقام‌های اکوادور گفته‌اند که آسانژ می‌تواند تا هر زمان که بخواهد در ساختمان سفارت بماند.

انگلیس از تامین امنیت خروج آسانژ برای سفر به اکوادور در صورت تمایل وی برای خروج از ساختمان سفارت امتناع کرده است.

بسیاری هزینه‌های مربوط به نگهبانی از ساختمان سفارت را که آسانژ در آن است مورد انتقاد قرار داده و شهردار لندن گفته است: این کاملا مضحک است چرا که این پول باید در زمینه سیاست گذاری‌های با اولویت هزینه شود اما کاملا در حال هدر رفتن است.

آسانژ 42 ساله در صورت دستگیری به سوئد مسترد خواهد شد و در آنجا باید به خاطر اتهام تجاوز به دو زن در استکهلم در سال 2010 محاکمه شود. اما خود آسانژ این اتهام را رد می‌کند و می‌گوید که این‌ها انگیزه سیاسی دارد چرا که سایت ویکی لیکس مدارک و اسناد محرمانه دولت آمریکا را در سال 2010 افشا کرده است.

انتهای پیام

کد N429498

وبگردی