آفتاب

سفر وزیر خارجه کره شمالی به ویتنام

سفر وزیر خارجه کره شمالی به ویتنام

وزیر امور خارجه کره شمالی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای شکستن انزوای دیپلماتیک کشورش امروز (چهارشنبه) با همتای خود در ویتنام دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ری سو یونگ، وزیر امور خارجه کره شمالی، سه‌شنبه شب برای سفری چهار روزه وارد لائوس شد و قرار است پس از آن برای شرکت در نشست منطقه‌ای کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه‌.آن) در روز یکشنبه که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و همتاهایش از ژاپن، کره جنوبی و چین نیز در آن حضور دارند به میانمار برود.

وی سپس به اندونزی و سنگاپور نیز سفر می‌کند.

ری سو یونگ با فام بین مین، همتای ویتنامی خود دیدار کرده و در این نشست بر روابط سنتی میان این دو کشور کمونیست تاکید کردند.

وزیر امور خارجه کره شمالی همچنین قرار است با ترونگ تان سانگ، رئیس جمهوری ویتنام و دیگر مقامات عالی‌رتبه این کشور دیدار کند.

وی در آغاز مذاکره با همتای ویتنامی خود گفت: سفر من به لائوس برای توسعه روابط دوستانه موجود میان کشورهایمان است. کشورهای ما برخلاف دیگر کشورها یک رابطه دوستانه و برادرانه بسیار دیرینه دارند.

ویتنام در اواسط دهه 1980 میلادی اصلاحاتی را در زمینه تجارت خارجی و سرمایه‌گذاری انجام داد اما برخلاف آن کره شمالی به خاطر برنامه تسلیحاتی اتمی‌اش همچنان یکی از منزوی‌ترین کشورهای جهان است.

ویتنام برای کمک به کمبود مواد غذایی کره شمالی برنج به این کشور می‌دهد.

انتهای پیام

کد N429401

وبگردی