آفتاب
روحانی در جمع مردم شهرکرد:| 192606

بر عهدم وفادارم/ نرمش ذلیلانه ممنوع است

بر عهدم وفادارم/ نرمش ذلیلانه ممنوع است

هر آنچه پارسال در سخنرانی شهرکرد گفتم پای آن ایستاده‌ام و باهم مسیر پیشرفت، تعالی و ترقی ایران عزیز و بویژه بام ایران یعنی شهرکرد و چهارمحال را طی خواهیم کرد تا فقر ومشکلات از ایران و این دیار رخت بربندد.

رییس‌جمهور تاکید کرد: هرآنچه که سال گذشته و در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در میان مردم شهرکرد وعده داده، به آن پایبند است.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در روزشگاه انقلاب دردیدار با گروه‌های مردمی، گفت: من در سالروز پیروزی جنبش مشروطیت که سرآغاز آزادی از استبداد و قانون‌گرایی و سرآغاز تمدن نوین در ایران عزیز بود و این دیار نیز نقش تاثیرگذاری در آن ایفا کرد به این منطقه آمده‌ام.

وی ادامه داد: دیروز سالروز امضای فرمان مشروطه بود و کیست که نداند علما، مجتهدان، عشایر و مردم فداکار این سرزمین چه نقش بزرگی برای آن تحول بزرگ ایفا کردند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه بیش از 100 سال از جنبش مشروطه گذشته اما عشایر، بزرگان و نخبگان ویژگی ایستادگی در برابر انواع استعمار و مداخلات خارجی و حرکت در مسیر قانونگرایی و اخلاق را ادامه داده‌اند، تصریح کرد: در آن روز در برابر استبداد و استعمار ایستادگی کردید و سپس نقش خود را در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرده و سپس مردم ایران در دفاع مقدس دلاوری مردم، جوانان و فرماندهان شما را مشاهده کردند.

روحانی با یادآوری اینکه استان چهارمحال و بختیاری اولین استانی بوده که وی برای تبلیغات انتخاباتی‌اش به آن سفر کرده بود، خاطر نشان کرد: پارسال در آغاز تبلیغاتم در شهرکرد گفتم که می‌خواهم از بام ایران با مردم ایران سخن بگویم. امروز نیز به همان شهر و دیار پرافتخار برگشتم تا بگویم به عهد پارسالم وفادارم و هر آنچه پارسال در سخنرانی شهرکرد گفتم پای آن ایستاده‌ام و باهم مسیر پیشرفت، تعالی و ترقی ایران عزیز و بویژه بام ایران یعنی شهر کرد و چهارمحال را طی خواهیم کرد تا فقر ومشکلات از ایران و این دیار رخت بربندد.

روحانی ادامه داد: راه تاریخی ما مشخص است و این راه وحدت، یکپارچگی و برابری به این دیار و سرزمین برادری و اخوت اقوام و طوائف و عشایر گوناگون مشهور است.

وی با بیان اینکه می‌دانیم که نه ایران بلکه منطقه و دنیای اسلام با معضلات فراوانی رو به رو است به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه اشاره کرد و اظهار داشت: مردم ایران در یک ماه گذشته از مقاومت دلیرانه مردم بزرگ و صبور غزه حمایت کردند و کار مردم ایران در حمایت از مسلمانان و کسانی که کودکان و زنان‌شان در برابر بمب‌های اهدایی استکبار توسط ظالمانه‌ترین گروه تاریخ یعنی صهیونیست‌ها مقابله کردند و پیروز شدند و پیروز خواهند شد.

رئیس دولت تدبیر و امید باتاکید بر اینکه مردم ایران در کنار مظلومان عالم مردم فلسطین، مردم لبنان، مردم سوریه و عراق بوده و هستند، یادآور شد: کسی تردید ندارد که دلسوزی این سرزمین نسبت به عتبات عالیات و قبور ائمه اطهار (ع) بی‌مانند است.

روحانی ادامه داد: این مردم بزرگ دلیر و مقاوم نه تنها برای منافع ایران بلکه برای منافع جهان اسلام و مظلومان دنیا بوده و هستند.

رئیس جمهور با اشاره به سالروز آغاز به کار دولت یازدهم در سال گذشته خاطرنشان کرد: یک سال است که این دولت از رای و اراده و پشتیبانی شما مردم ایران کارش را آغاز کرده و این دولت افتخار می‌کند که در مسائل مهم کشور گام‌های اولیه را برداشته است.

رئیس شورای امنیت عالی ملی اضافه کرد: در مسائل اقتصادی در سیاست خارجی، در سیاست داخلی و در مسائل فرهنگی و اجتماعی گام‌های روشن و آشکاری به کمک مردم و هدایت‌های مقام معظم رهبری و لطف خدا و توجهات حضرت ولیعصر (عج) برداشته شده است.

رئیس دولت یازدهم با بیان اینکه سیاست خارجی امروز ایران با دیروز متفاوت است تاکید کرد: دیدیم که دولت در برابر اقدام ظالمانه قدرت‌های بزرگ که اموال مردم را مسدود کرده بود حداقل هفت میلیارد را از چنگ‌شان درآورد و قدم‌های بعدی نیز با قدرت برداشته خواهد شد.

روحانی با تاکید بر اینکه دنیا می‌داند دیگر تهدید و تحریم تاثیرگذار نیست ابراز داشت:ما نرمش نرمش قهرمانانه خواهیم داشت همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند و نرمش ذلیلانه ممنوع است و تسلیم برابر قدرت‌های بزرگ ممنوع است اما منطق، استدلال، سخن‌گفتن از طریق معیارهای دینی و اسلامی سیره پیامبر (ص) و امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) و ائمه اطهار است.

کد N429184

وبگردی