آفتاب

انجمن مسلمانان یونان سکوت جامعه جهانی درقبال اسراییل را محکوم کرد

انجمن مسلمانان یونان سکوت جامعه جهانی درقبال اسراییل را محکوم کرد

آتن- ایرنا- ˈ آنا استاموˈ سخنگو و مسوول مطبوعاتی انجمن مسلمانان یونان با محکوم کردن اقدامات اخیر اسراییل، سکوت جامعه جهانی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی را در نوار غزه که در طول تاریخ بی سابقه بوده، شرم آور خواند.

استامو روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: ˈدر حالیکه کودکان، زنان و سالمندان بی دفاع غزه زیر وحشیانه ترین بمباران نیروهای اشغالگر قدس قرار داشتند، سرمداران آمریکا با هشدار به دیگر کشورها مانع از ارسال کمک های انساندوستانه به مردم بی دفاع فلسطین شدند و از سوی دیگر آشکارا و با افتخار کمک های مالی و تسحلیاتی در اختیار نیروهای جنایتکار رژیم صهیونیستی قرار دادند.

وی افزود: همچنین ˈ سران کشورهای اروپایی نیز بطور مستقیم و غیر مستقیم از کشتار مردم نوار غزه توسط نیروهای اشغالگر قدس حمایت می کنندˈ.

وی ادامه داد: در حالیکه کودکان، زنان و مردان سالخورده فلسطینی در نوار غزه توسط نیروهای سفاک رژیم صهیونیستی به بدترین وجه به شهادت می رسند، دولتهای عربی سکوت شرم آوری پیشه کرده اند و حتی بعضی از آنها که خود را به دروغ سران بخشی از امت اسلامی قلمداد می کنند، به رژیم سفاک اسرائیل در قتل عام ملت مظلوم فلسطین در غزه کمک می کنند که این رفتار شرم آور آنان به عنوان لکه ننگی در تاریخ بشر ثبت خواهد شد.

استامو گفت: متاسفانه بعضی از سران کشورهای عربی حتی بیش از کشورهای غربی با رژیم سفاک و خون خوار در کشتار و به شهادت رساندن کودکان، زنان و سالخوردگان فلسطینی و تخریب خانه ها، بیمارستان ها و مدارس این ملت مظلوم، هماهنگی و همکاری می کنند و رسانه های وابسته به آنان، اخبار غزه را طوری مطرح می کنند که گویا کودکان و زنان بی دفاع فلسطین در این ماجراجویی و نسل کشی سرمداران رژیم اشغالگر قدس مقصرند.

وی گفت: ˈمردم یونان که تجربه تلخی از اشغال کشورشان توسط آلمان نازی در جنگ دوم جهانی دارند و به خوبی خوی تجاوزگران را می شناسند، از ابتدای بحران غزه تظاهرات اعتراضی در محکوم کردن تجاوزات نیروهای اشغالکر قدس و قتل عام شهروندان فلسطینی برپا کردند. ˈاین در حالیست که متاسفانه دولت یونان هماهنگ با کشورهای اروپایی و آمریکا، حتی یک بار هم جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم نکرده و تنها بطور محدودی، به ضرورت برگشت به میز مذاکره و آغاز و ادامه روند سازش با رژیم صهیونیستی اکتفا کردˈ.

آنا استامو در پایان گفت: تنها راه رهایی قدس شریف و ملت مظلوم فلسطین از چنگال رژیم خون آشام صهیونیستی، وحدت امت و جهان اسلام است و امیدوارم که امت اسلامی هر چه سریعتر به خود آید و به وحدت، که جهان اسلام در این عصر بیش از هر زمانی به آن نیازمند است، روی آورد و دستاویز تفرقه گرایی که وهابیان و افراط گرایان به دستور اربابان خود به آن دامن می زنند، قرار نگیرند.

اروپام**462**1479** 1583
کد N429108

وبگردی