آفتاب

عریقات: شورای امنیت بیش از 28 روز درهایش را به روی ما بست

عریقات: شورای امنیت بیش از 28 روز درهایش را به روی ما بست

مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در مذاکرات صلح با رژیم صهیونیستی با بیان اینکه فلسطینی‌ها به صهیونیستها اجازه نمی‌دهند غزه را از فلسطین جدا کند، گفت: شورای امنیت بیش از 28 روز درهایش را به روی ما بست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در مذاکرات صلح با رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه الحیاة اظهار کرد: مرحله اول مذاکرات برای اجرای آتش‌بس 72 ساعته با تلاش دولت مصر و دیگر طرف‌ها به دست آمد.

وی گفت: به رغم اینکه بیش از 458 هزار فلسطینی منازل خود در نوار غزه را ترک کرده‌اند اما به اسرائیل این فرصت را نمی‌دهیم که غزه را از فلسطین جدا کند. در حال حاضر زمان آن فرا رسیده که فلسطین به رسمیت شناخته شود و اشغالگری‌های اسرائیل در نوار غزه پایان یابد.

وی افزود: ما تا کی می‌توانیم این اقدامات تل‌آویو را تحمل کنیم. ما در هر صورت برای مجازات اسرائیل به خاطر جنایت‌هایی که در غزه مرتکب شده است، به دادگاه کیفری بین‌المللی می‌رویم.

عریقات اظهار داشت: همزمان با ادامه درگیری‌ها در نوار غزه که در هر ساعت 17 زخمی بر جای گذاشت بیش از 28 روز درهای شورای امنیت به روی ما بسته شد.

انتهای پیام

کد N429102

وبگردی