آفتاب

انتقاد رئیس‌جمهوری تونس از غرب/ "واشنگتن به ما بالگرد نظامی بدهد"

انتقاد رئیس‌جمهوری تونس از غرب/ "واشنگتن به ما بالگرد نظامی بدهد"

رئیس جمهوری تونس با انتقاد از کشورهای غربی به دلیل عدم ارائه حمایت‌های لازم به این کشور، اعلام کرد که تونس از آمریکا خواسته است تا این کشور را به 12 بالگرد نظامی برای مقابله با تروریسم مجهز کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری عربی پرس، منصف المرزوقی، رئیس جمهوری تونس در کنفرانسی در مرکز پژوهش‌های واشنگتن در حاشیه مشارکتش در نشست سران آمریکا- آفریقا گفت: ما از آمریکا خواستیم تا کشور ما را به 12 بالگرد نظامی از نوع "بلک هاوک" مجهز کند. قیمت این بالگردها زیاد خواهد بود و دو یا سه سال طول می‌کشد که ما این تجهیزات را به دست آوریم.

رئیس جمهوری تونس تاکید کرد: ما به دوربین‌های دید در شب و تجهیزات ارتباطاتی نیز نیاز داریم. ما باید تا قبل از انتخابات برای مقابله با تروریسم این تجهیزات را بدست آوریم. ما نمی‌توانیم که منتظر بمانیم.

وی با انتقاد از کشورهای غربی گفت: من در حال حاضر با شما به صراحت صحبت می‌کنم، ما آن حمایت‌هایی را که از غرب امید می‌رفت به ما برسد، به دست نیاورده‌ایم. غرب حمایت‌های بیشتری به دیکتاتورها برای برقراری ثبات اعطا کرد.

رئیس جمهوری تونس در سخنان خود مشخص نکرد که منظورش از دیکتاتور چه طرفی است.

المرزوقی عنوان داشت: من تلاش می‌کنم که به دوستان غربی خود بگویم که شما به ما کمک نکرده و از ما پشتیبانی نکرده‌اید و به ما سلاح برای مقابله با تروریسم ندادید و در تونس سرمایه‌گذاری نکرده‌اید؛ در صورتی که تونس شکست بخورد، ما با دموکراسی در کشورهای عربی برای چندین دهه خداحافظی خواهیم کرد و شما فرصتی را به تروریست‌ها برای تشکیل دولت اسلامی می‌دهید و این یک چالش است.

انتهای پیام

کد N429101

وبگردی