آفتاب

کمیته پارلمانی انگلیس خواستار پایان محدودیت‌ها علیه مناطق فلسطینی شد

کمیته پارلمانی انگلیس خواستار پایان محدودیت‌ها علیه مناطق فلسطینی شد

یکی از کمیته‌های مجلس عوام انگلیس امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، محدودیت‌های شدید اسرائیلی‌ها بر قلمرو فلسطین قابل توجیه نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیته تحولات بین‌المللی در گزارش خود گفت: ما پافشاری بر این مساله را که محدودیت‌ها علیه فلسطینی‌ها براساس نیازهای امنیتی اسرائیل هستند و با دلایل امنیتی می‌توان آن‌ها را توجیه کرد، به چالش می‌کشیم.

در این گزارش نسبت به وضعیت الخلیل، یکی از شهرهای فلسطین در جنوب کرانه باختری ابراز نگرانی شده است.

در این گزارش آمده است: ما از آنچه که در جریان سفر به الخلیل مشاهده کردیم، متعجب شده‌ایم. در حالی که ما به طور کامل نگرانی‌های امنیتی اسرائیل را درک می‌کنیم اما به هیچ عنوان محدودیت‌های موجود بر فلسطینی‌های ساکن الخلیل که بر زندگی، تحولات اقتصادی و امنیت آن‌ها تاثیر گذاشته، قابل توجیه نیستند.

این گروه که بر وزارت تحولات بین‌المللی دولت لندن نظارت دارد، از انگلیس و اروپا خواست تا علنا نسبت به محدودیت‌هایی که مانع تحولات اقتصادی به عنوان یک مساله ضروری است، اعتراض کند.

این درخواست یک روز پس از استعفای بارونس سعیده وارثی، معاون وزیر خارجه و وزیر ادیان در اعتراض به ناکامی غیرقابل توجیه دولت انگلیس در محکوم کردن کشتار غیرنظامیان غزه توسط اسرائیل مطرح شد.

لغو محاصره هشت ساله غزه یکی از درخواست‌های مهم حماس برای صلح است.

در این گزارش همچنین آمده است: به مسائلی همچون دسترسی بیشتر فلسطینی‌ها به آب‌های اطراف و اجازه ساخت و ساز باید بدون توجه به درگیری کنونی که جان 1875 فلسطینی از جمله 43 کودک را گرفته، رسیدگی شود.

کمیته تحولات بین‌المللی افزود: ما به شدت نسبت به توسعه بیشتر شهرک‌سازی‌های اسرائیل نگران هستیم و انگلیس و کشورهای اروپایی باید به مقامات اسرائیل غیرقابل قبول بودن وضعیت موجود را تاکید کنند.

انتهای پیام

کد N429039

وبگردی