آفتاب
قادری مطرح کرد،

جهاد دانشگاهی می‌تواند برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گام‌های قابل توجهی بردارد

جهاد دانشگاهی می‌تواند برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گام‌های قابل توجهی بردارد

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت که جهاد دانشگاهی می‌تواند در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گام‌های قابل توجهی بردارد.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون در زمینه تولید فناوری‌های نوین و ثبت اختراعات و ابتکارات اقدامات خوبی انجام شده و جهاد دانشگاهی همچنین می‌تواند در راستای تبدیل اختراعات و ابتکارات به محصول و تجاری‌سازی محصول اقدامات ارزشمندی داشته باشد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد عمومی غیردولتی است که هم می‌تواند از ظرفیت‌های بخش دولتی استفاده کند و هم قید و بندهای بخش دولتی را ندارد لذا قدرت مانور آن قابل توجه است و می‌تواند با نیروهای تخصصی در دانشگاه‌ها و خارج از دانشگاه‌ها ارتباط داشته باشد.

قادری

نماینده مردم شیراز در مجلس یادآور شد: مجموعه‌های وابسته به جهاد دانشگاهی در فناوری‌های نوین، بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی جای کار دارند و می‌توانند از ظرفیت نیروهای تخصصی که در درون این مجموعه است و همچنین نیروهای انسانی دانشگاه‌ها نهایت استفاده را داشته باشند.

وی اضافه کرد: کارهایی که در برخی مراکز مثل رویان انجام شده درخور تحسین و قابل توجه است و این نشان می‌دهد می‌توان با روحیه و مدیریت جهادی مورد تاکید رهبری کارهای ارزشمندی انجام داد.

این نماینده مجلس ادامه داد: جهاد دانشگاهی قدرت مانور خوبی دارد و مهم این است که برنامه‌ریزی درستی داشته باشد و از ظرفیت‌ها استفاده کند. مجموعه‌های مختلف جهاد در نقاط مختلف کشور هم موفق ظاهر شده‌اند.

قادری گفت: ما امیدواریم این نهاد انقلابی بتواند در شرایط فعلی نسبت به گذشته بهتر و بیشتر از فضا و بستری که در سطح جامعه فراهم است و امکاناتی که در اختیار دارد استفاده کند و با تعامل و ارتباط با مجموعه مجلس و دولت موثرتر واقع شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس با تاکید بر لزوم پرهیز جهاد دانشگاهی از ورود به مسائل جناحی و خطی، گفت که این کار باعث دور شدن جهاد دانشگاهی از اهداف اصلی‌اش می‌شود.

قادری اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد مولود نظام و انقلاب شناخته می‌شود و باید خودش را از مسائل جناحی و خطی دور نگه دارد زیرا اگر وارد مسائل جناحی شود نمی‌تواند از همه ظرفیت جناح‌ها و گروه‌ها استفاده کند.

وی افزود: ورود جهاد دانشگاهی به مسائل سیاسی باعث می‌شود این نهاد از اهداف اصلی‌اش دور شود زیرا هر قدر صبغه و رنگ مسائل سیاسی بیشتر باشد پرداختن به مسائل اساسی به فراموشی سپرده می‌شود لذا نیاز است که جهاد دانشگاهی خود را درگیر مسائل سیاسی نکند.

انتهای پیام

کد N429037

وبگردی