آفتاب
/سفر روحانی به چهار محال و بختیاری/

رئیس جمهور /1/:دنیای اسلام با معضلات فراوانی مواجه است

رئیس جمهور /1/:دنیای اسلام با معضلات فراوانی مواجه است

رئیس جمهور صبح امروز در جمع مردم شهرکرد از حمایت مردم ایران از مردم مظلوم غزه تقدیر و قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی که در ادامه سفرهای استانی خود به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است در ابتدای سخنان خود با اشاره به ویژگی‌ها و دلاوری‌های مردم این منطقه در طول تاریخ، گفت: در سالروز جنبش مشروطیت که سرآغاز آزادی از استبداد و قانون‌گرایی در ایران و سرآغاز تمدن نوین در ایران عزیز بود، در جمع شما حضور پیدا کرده‌ام. مردم این دیار و عشایر این منطقه نقش تأثیرگذاری در پیروزی جنبش بزرگ مشروطیت در ایران داشتند.

وی ادامه داد: دیروز سالروز امضای فرمان مشروطیت بود و کیست که نداند علما، بزرگان، مجتهدین، مراجع، عشایر، ایلات و مردمان فداکار این سرزمین چه نقش بزرگی برای آن تحول و انقلاب بزرگ ایفا کردند. اکنون بیش از 100 سال از آن زمان می‌گذرد اما عشایر، ایلات، بزرگان و نخبگان این سرزمین همچنان دارای همان ویژگی‌ها هستند و این ویژگی‌ها را ادامه خواهند داد. ایستادگی در برابر انواع استبداد و مداخلات خارجی و حرکت در مسیر قانون‌گرایی و اخلاق.

رئیس جمهور با اشاره به نقش مردم چهارمحال و بختیاری در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ادامه داد: بسیار خرسند هستم که یادآوری کنم اولین استانی که سال گذشته برای تبلیغات انتخاباتی انتخاب کردم، این استان بود. پارسال در آغاز تبلیغات خود در جمع مردم شهرکرد اعلام کردم که می‌خواهم از بام ایران با مردم ایران صحبت کنم. امروز نیز به همان شهر عزیز و دیار پرافتخار بازگشته‌ام تا به شما مردم بگویم به عهد پارسال خود وفادارم و هر آنچه را که پارسال در سخنرانی شهرکرد گفته‌ام پای آن ایستاده‌ام و ان ‌شاألله با هم مسیر پیشرفت، تعالی و ترقی ایران عزیز به ویژه بام ایران، شهرکرد و چهارمحال و بختیاری را به پیش خواهیم برد تا فقر و مشکلات از ایران‌مان و از این دیار و منطقه رخت بربندد.

روحانی ادامه داد: راه تاریخی ما مشخص است؛ وحدت، یکپارچگی و برادری که ما این موضوع را در این دیار و بین اقوام و طوایف مختلف این منطقه مشاهده می‌کنیم.

رئیس جمهور افزود: من می‌دانم که این استان دارای مشکلات فراوانی است و همه ما می‌دانیم که نه تنها ایران، بلکه امروز منطقه ما و دنیای اسلام با معضلات فراوانی مواجه است. مردم ایران در این روزهای اخیر و در یک ماه گذشته مقاومت دلیرانه مردم بزرگ و صبور غزه و فلسطین را مشاهده کردند و از مردم این منطقه حمایت کردند.

وی با تشکر از حمایت مردم ایران از مردم مظلوم غزه، و ایستادگی مردم این منطقه در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی، گفت: مردمی که در برابر بمب‌ها و موشک‌های اهدایی استکبار که به دست ظالمانه‌ترین گروه خونخوار یعنی صهیونیست‌ها استفاده می‌شود، ایستادگی و مقابله کردند و پیروز شدند و پیروز خواهند شد.

ادامه دارد...

کد N429036

وبگردی