آفتاب
سخنگوی وزارت خارجه:

جدول دقیق زمانی و مکانی دور بعدی مذاکرات هسته ای در نظر گرفته نشده است

جدول دقیق زمانی و مکانی دور بعدی مذاکرات هسته ای در نظر گرفته نشده است

تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جدول دقیق زمانی و مکانی برای دور بعدی مذاکرات ایران و گروه 1+5 درنظر گرفته نشده است اما در عین حال ادامه مذاکرات قطعی است، ممکن است زودتر از ماه سپتامبر مذاکراتی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «مرضیه افخم» روز چهارشنبه در نشست خبری خود این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره زمان و مکان دور بعدی مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 بیان کرد.

وی اظهارداشت: جدول دقیق زمانی و مکانی برای دور بعدی مذاکرات ایران و گروه 1+5 درنظر گرفته نشده است اما در عین حال ادامه مذاکرات قطعی است،

وی افزود: هر زمان که مکان و تاریخ دقیق مذاکرات قطعی شد اطلاع رسانی می کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: طبق توافقات بین ایران و 1+5 دوره مذاکرات چهار ماهه خواهد بود که به زودی این مذاکرات برگزار می شود.

افخم در پاسخ به این سوال که آیا زمان دور بعدی مذاکرات هسته ای ایران شهریور ماه (سپتامبر) خواهد بود؟ گفت: حتی ممکن است زودتر از این تاریخ نیز مذاکراتی داشته باشیم.



**آمریکا با حمایت های همه جانبه چشم خود را بر واقعیت منطقه بسته است

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر این که سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد که نه تنها نگران برنامه هسته ای ایران بلکه نگران نقض حقوق بشر و حمایت از فعالیت های تروریستی هستیم، پاسخ وزارت خارجه کشورمان درباره این اظهارات چیست؟ گفت: البته این اظهارات جدیدی نیست،اظهارات تکراری مقامات آمریکایی است. آنچه که بیشتر موجب نگرانی است حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: آمریکا با این حمایت همه جانبه چشم خود را بر واقعیت منطقه و افکار عمومی بیدار جهان بسته است و به جرات می توانیم بگوییم آمریکایی ها دچار سو محاسبه شده اند و این دیدگاه آمریکا را از تحولات منطقه دور کرده است.

افخم تاکید کرد: آمریکا با حمایت همه جانبه از رژیم صهیونیستی چشم خود را بر واقعیات منطقه بسته است.

وی همچنین گفت: امروز رژیم صهیونیستی که زندان بزرگی را برای فلسطینیان ایجاد کرده به یک زندانبان تبدیل شده است و آمریکایی ها از زندانبان ها حمایت می کنند، لازم است این تحولات و واقعیت های منطقه را کاملا واقع بینانه و با چشم باز ببینند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: ما مسوولان آمریکایی را دعوت می کنیم که فقط یک بار تصاویر منتشره در حوزه های رسانه ای و شبکه های اجتماعی تصاویری که خشم افکار عمومی جهان را بر انگیخت تصاویر زنان و قربانیان رژیم صهونیستی، کودکان خردسال، افراد کهنسال را که به خاک و خون کشیده شده اند را مرور کنند قطعا واقعیت های منطقه جور دیگری است.

افخم ادامه داد: لازم است که دولت های غربی که از افکار عمومی خود نیز عقب مانده اند به یک بازنگری برسند و سیاست های حمایت گرایانه خود از رژیم صهیونیستی دست بکشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین درباره سفر معاون عربی و آفریقایی وزیر خارجه به آلمان اظهارداشت: در مورد سفر «حسین امیر عبداللهیان» گفت و گوهایی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان در حوزه مسایل منطقه و در سطوح مختلف وجود داشته و سفر اخیر معاون وزیر خارجه در پاسخ به سفر همتای ایشان به تهران بوده است.

افخم تصریح کرد: رایزنی های مستمر دو کشور راه های همکاری و ایجاد زمینه های همکاری در حوزه های مختلف را فراهم می کند.



**ایرانیانی که به خارج از کشور سفر می کنند با مراجع ذیربط ارتباط داشته باشند

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در مورد مسایل ایرانیان خارج از کشور نیز اظهارداشت: بحث ایرانیان به طور کلی و اساسی مورد توجه وزارت امور خارجه است؛ گفت و گوهایی با کشورهای مختلف برای حل و فصل مسایل ایرانیان انجام شده و بخشی به نتایجی رسیده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: تبادل افرادی که زندانی هستند و بازگردان آنها و ارایه خدمات کنسولی به طور مستمر در حال پیگیری این موضوع است و در برخی کشورها شاهد نتایج این اقدامات هستیم.

افخم افزود: متاسفانه بخش زیادی از مشکلات ایرانیان خارج از کشور، ناشی از عدم اطلاع از قوانین کشور مقصد است و ما توصیه کردیم ایرانیانی که به خارج از کشور سفر می کنند با مراجع ذیربط ارتباط داشته باشند و اطلاعاتی درمورد قوانین کشورهای مقصد کسب کنند تا به مشکلی برخورد نکنند.

وی یادآور شد: بخش کنسولی وزارت امور خارجه در همین زمینه پیگیری های مستمری انجام داده است تا این مشکلات رفع شود و ایرانیان دربند آزاد و به کشور برگردانده شوند.

این خبر در حال تکمیل شدن است.

سیام**9121*9189**1336
کد N429008

وبگردی