آفتاب

افخم: دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 به‌زودی آغاز می‌شود

افخم: دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 به‌زودی آغاز می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه گفت: با توجه به این‌که امروز افکار عمومی دنیا نسبت به وقایع منطقه بیدار شده‌اند لازم است تا دولت‌های غربی در سیاست‌های خود در رابطه با حمایت بی ‌چون و چرا از رژیم صهیونیستی تجدیدنظر کنند.


به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مرضیه افخم در نشست خبری امروز (چهارشنبه) با تبریک روز خبرنگار در پاسخ به سوالی در رابطه با اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر نگرانی در خصوص برنامه هسته‌ای و علاوه بر آن نقض حقوق بشر و فعالیت‌های تروریستی در ایران، خاطرنشان کرد: این اظهارات جدید نیست و اظهارات تکراری مقام‌های آمریکایی است ولی آن چیزی که امروز بیشتر مایه نگرانی است حمایت همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی است.



 


وی ادامه داد: آمریکا چشم خود را بر واقعیت‌های منطقه و افکار عمومی بیدار بسته و همچنان به صورت همه جانبه ار رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.



 


سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با بیان این‌که آمریکا دچار سوء محاسبه شده است، گفت: حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی آنها را از واقعیت‌های منطقه دور کرده است چرا که رژیم صهیونیستی زندان بزرگی را برای فلسطینی‌ها ایجاد کرده بود ولی در حال حاضر خود زندان‌بان این زندان شده و نکته قابل توجه این است که آمریکا از این زندان‌بان حمایت می‌کند.



 


وی ادامه داد: لازم است این تحولات و واقعیت‌های منطقه را کاملا" واقع‌بینانه و با چشم باز بررسی کنیم.



 


افخم تصریح کرد: ما مسئولان آمریکایی را دعوت می‌کنیم که فقط یک بار تصاویر منشتر شده از فلسطین را در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها ببینند. از آنها می‌خواهیم تصاویری که خشم افکار عمومی جهان را برانگیخت، تصاویر زنان، کودکان و قربانیان جنایت‌های رژیم صهیونیستی را یک بار مرور کنند.



 


سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با تأکید بر این‌که امروز ملت‌ها بیدار شده‌اند، گفت: دولت‌های غربی که امروز از افکار عمومی خود هم عقب مانده‌اند باید در سیاست‌های حمایت‌گرانه و همه جانبه خود از رژیم صهیونیستی تجدیدنظر کنند.



 


وی درباره مذاکرات ایران و 1+5 در زمان تمدید توافق ژنو اظهار کرد: امیدواریم طبق تفاهماتی که به عمل آمده و بر اساس جدول زمانی که هنوز قطعی نشده مذاکرات صورت گیرد. در عین حال اولین دور مذاکرات بزودی شروع خواهد شد.



 


افخم درمورد اعتراض امارات به افراشته شدن پرچم ایران در ابوموسی و پاسخ ایران به این اعتراض به ایسنا گفت: برافراشته شدن پرچم در اجرای اصول حاکمیتی بوده و چنین اظهار نظری از طرف مقامات اماراتی دخالت در امور داخلی ایران است.



 


این خبر تکمیل می‌شود.



 


           
کد N429002

وبگردی