آفتاب

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:در امور عراق دخالت نمی‌کنیم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:در امور عراق دخالت نمی‌کنیم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با رد خبرسازی سایت العربیه، گفت که ایران بنای دخالت در امور عراق را ندارد و تنها توصیه ایران به گروه‌های عراقی حفظ وحدت است.

به گزارش نامه نیوز، سید حسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم در واکنش به خبرپراکنی سایت مترجع عربی درباره موضع مقامات ایران درباره عراق، گفت: سیاست‌ کلی جمهوری اسلامی ایران در عراق، وحدت ملی حول محور مرجعیت است.

وی با بیان اینکه، ایران بنای دخالت در امور عراق را ندارد، تصریح کرد: اینکه چه کسی در عراق نخست وزیر می‌شود، به رای پارلمان که متشکل از نمایندگان مردم عراق هستند بستگی دارد و جمهوری اسلامی ایران به رای مردم در همه جای دنیا به قواعد دمکراتیک احترام گذاشته است.

نقوی با بیان اینکه برخی سایت‌های وابسته به گروه‌های که دستشان به خون مردم عراق و سوریه  آلوده است تلاش دارند با خبرسازی دروغ، ایران را متهم به دخالت در امور عراق کنند، تاکید کرد: دولت، مجلس و مردم عراق به خوبی می‌دانند که ملت و دولت ایران همواره از صلح و امنیت در عراق حمایت کرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران به گروه‌های سیاسی عراق، توصیه‌ای جز وحدت نداشته است؛ برای ما مهم این است که کشور دوست، برادر و همسایه ما در سایه وحدت شیعه و سنی در امنیت باشد و مردم عراق بر تروریست‌ها پیروز شوند.
کد N428785

وبگردی