آفتاب

آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به داوران قرآن فردا برگزار می شود/ اعلام نتایج اوليه آخر مرداد

آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به داوران قرآن فردا برگزار می شود/ اعلام نتایج اوليه آخر مرداد

مرحله نخست آزمون طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به داوران قرآن کریم پنج‌شنبه 16 مردادماه با حضور 695 متسابق در استان‌های مختلف برگزار می‌شود و نتایج آن حداکثر پس از 15 روز بر روی سایت تلاوت قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سالهای گذشته دوره‌های تربیت داور قرآن کریم به همت سازمان دارالقرآن برگزار می‌شد، اما با توجه به نیاز جامعه به داوران تخصصی در زمینه‌های مختلف قرآنی و ارتقای سطح کیفی مسابقات، از سال جاری سازمان دارالقرآن اقدام به برگزاری طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به داوران قرآن کرد.

ثبت‌نام در این طرح از هفتم خردادماه آغاز شد و به مدت یک ماه ادامه داشت اما با توجه به استقبال جامعه قرآنی از این طرح، زمان ثبت‌نام دو بار تمدید شد به طوری که علاقه‌مندان تا 13 تیرماه فرصت داشتند در طرح اعطای مدرک تخصصی به داوران اقدام به ثبت‌نام کنند.

مدیر آموزش سازمان دارالقرآن اظهار داشت: طرح اعطای مدرک تخصصی به داوران قرآن در دو مرحله در نظر گرفته شده است که مرحله نخست این آزمون‌ها پنج‌شنبه 16 مردادماه برگزار می‌شود.

«محمد ضرغام» با بیان اینکه حدود 700 نفر برای شرکت در طرح اعطای مدرک تخصصی به داوران قرآن ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: در زمان تعیین شده 695 نفر برای شرکت در این طرح اعلام آمادگی کردند که از این تعداد 274 نفر را آقایان و 421 نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

ضرغام به تعداد شرکت‌کنندگان هر استان اشاره کرد و افزود: استان تهران با 69 نفر بیشترین و سیستان‌ و بلوچستان با دو نفر کمترین تعداد شرکت‌ کننده در طرح اعطای مدرک تخصصی به داوران قرآن کریم را دارد.

وی با اشاره به نحوه آزمون مرحله نخست این طرح، تصریح کرد: این مرحله به صورت کتبی و شفاهی در رشته‌های حسن حفظ، وقف و ابتداء و همچنین تجوید در 31 استان کشور برگزار می‌شود و افراد بر اساس رشته انتخابی باید به سؤالات پاسخ دهند.

مدیر آموزش سازمان دارالقرآن به زمان اعلام نتایج مرحله اول این آزمونها اشاره کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده نتایج آزمون مرحله اول طرح اعطای مدرک تخصصی به داوران قرآن کریم کمتر از 15 روز پس از برگزاری آزمون از طریق سایت تلاوت http://telavat.com اعلام می‌شود.

ضرغام درباره برگزاری مرحله دوم این آزمون‌ها نیز گفت: افرادی که بتوانند حد نصاب نمره را کسب کنند به مرحله دوم آزمون‌های این طرح که 27 شهریورماه برگزار می‌شوند، راه خواهند یافت.

کد N428757

وبگردی