آفتاب

نگرانی صلیب سرخ از تخریب بیمارستان‌ها در غزه

نگرانی صلیب سرخ از تخریب بیمارستان‌ها در غزه

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در اطلاعیه‌ای از آسیب‌های وارد شده در جریان درگیری‌ها در غزه به بیمارستان‌ها ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سرویس«حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رابرت ماردینی، رئیس عملیات کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در خاور نزدیک و میانه گفت: کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ از آسیب‌های وارد شده در جریان درگیری‌ها در غزه به بیمارستان‌ها، شعب نمایندگی و همچنین اموال جمعیت هلال احمر فلسطین هراسان است. در این روز نیز محوطه‌ این جمعیت در خان یونس مورد حمله قرار گرفت و پنج عضو خانواده‌ی یکی از کارگران این جمعیت مجروح شدند. هنگامی که حمله صورت گرفت، حدود 250 نفر در این محوطه پناه گرفته بودند.

وی افزود: در هشتم مردادماه، بیمارستان اصلی و ساختمان اداری جمعیت هلال احمر فلسطین (مراکز مدیریت و ارائه‌ی خدمات اضطراری در سراسر غزه) در میان تبادل آتش گیر افتاده بودند.

رئیس عملیات کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ در خاور نزدیک و میانه می‌گوید: کارکنان جمعیت هلال احمر فلسطین شبانه روز در تلاش‌اند تا جان انسان‌ها را نجات دهند، امدادرسانی کنند و امید را زنده نگه‌دارند؛ با وخیم‌تر شدن درگیری‌ها، موانع پیش رو در انجام وظایف‌شان، و خطری که خود آن‌ها را تهدید می‌کند نیز به‌طرز هشداردهنده‌ای افزایش یافته است. جمعیت هلال احمر فلسطین کارهای حیاتی و فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهد و باید به کارکنان آن اجازه داده‌شود تا در امنیت به انجام وظایف خود ادامه دهند. به هر قیمتی باید از فروپاشیِ «فضای بشردوستانه» جلوگیری کرد.

وی افزود: کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ، یک‌بار دیگر، از تمامی طرفین می‌خواهد تا آسیب‌رساندن به غیرنظامیان و تخریب اموال آنان را پایان دهند.

ماردینی با بیان اینکه از ابتدای ماه ژوئیه تاکنون، دو نفر از کارکنان جمعیت هلال احمر فلسطین در غزه کشته‌شده‌اند و بیش از 40 امدادرسان در حین اجرای وظیفه مجروح گشته‌اند.گفت: به علاوه،دست‌کم 26 آمبولانس نیز آسیب دیده‌اند. امدادگران و آمبولانس‌های جمعیت هلال احمر فلسطین در غزه، و بیمارستان و شعب نمایندگی این جمعیت، همگی به وضوح با نشان حمایتی هلال احمر مشخص شده‌اند.

وی افزود: کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ به ویژه تمام طرفین را نسبت به التزام آن‌ها در حمایت و حفاظت از پرسنل و مراکز درمانی و آمبولانس‌ها، آن‌طور که در حقوق بین المللی بشردوستانه ذکرشده‌است یادآور می‌شود. طرفین درگیری موظفند تا اطمینان یابند که خطری پرسنل درمانی را تهدید نکند و آسیبی به آن‌ها نرسد، بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها هدف حمله قرار نگرفته، آسیب نبینند یا مورد سواستفاده قرار نگیرند.

انتهای پیام

کد N428727

وبگردی