آفتاب

بررسی لبنیات آلوده به روغن پالم در اولین جلسه کمیسیون کشاورزی

بررسی لبنیات آلوده به روغن پالم در اولین جلسه کمیسیون کشاورزی

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از بررسی مسئله لبنیات آلوده به روغن پالم در اولین جلسه این کمیسیون در هفته بعد خبر داد و گفت که مسئولین باید در قبال این مسئله پاسخگو باشند چرا که این خبر روی مصرف شیر به خصوص شیر پرچرب اثر خواهد گذاشت.




شکرخدا موسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: موضوعی که در این مسئله جای تعجب دارد این است که این اتفاق از کی شروع شده و چرا یک دفعه توسط وزیر بهداشت اعلام شده و چه اقداماتی توسط وزارت بهداشت انجام شده است. البته از شجاعت وزیر بهداشت که این مسئله را عنوان کرد تشکر می‌کنیم، ولی به هر حال این وزارتخانه و سایر وزارتخانه‌های مربوطه باید پاسخگو باشند.



او ادامه داد: وزارت بهداشت، وزارت صنعت و معدن و وزارت جهاد کشاورزی باید جواب قانع کننده‌ای داشته باشند و ما هم در کمیسیون کشاورزی این مسئله را به صورت جدی بررسی می‌کنیم که چرا و به چه شکل و از چه زمانی اتفاق افتاده و چرا زودتر اعلام نشده است.



این نماینده مجلس گفت: مردم شیر را به عنوان ماده‌ای صد در صد سالم استفاده می‌کردند اما الان مردم درباره این ماده استراتژیک به شک افتاده‌اند و معلوم نیست که از امروز به بعد از شیر استفاده می‌کنند یا نه و شیر در سبد کالای مردم چه وضعیتی پیدا می کند.



نماینده مردم اهواز افزود: به اعتقاد من مصرف شیر و یا حداقل شیر پرچرب کاهش پیدا می‌کند علتش هم این است که مردم تا به حال مطمئن بودند که شیرشان سالم است و کسی حتی تخیل نمی‌کرد به شیر روغن اضافه شده باشد.



شکرخدا موسوی وزارت بهداشت و صنعت را مسئول نظارت بر مواد غذایی دانست و گفت: مجموعه‌ای به اسم تعزیرات وجود دارد که مربوط به وزارت صنعت است و باید روی مواد موجود در بازار نظارت داشته باشد. وزارت بهداشت نیز مسئول کنترل سلامت مواد خوراکی در کشور به خصوص لبنیات است که این دو وزارتخانه باید نظارت کافی داشته باشند.

کد N428679

وبگردی