آفتاب
انتشار جزئیات طرح مجلس درمهر/

مجلس با طرح 31 ماده‌ای به کمک دولت می‌شتابد/ تلفیق طرح با لایحه دولت برای خروج از رکود

مجلس با طرح 31 ماده‌ای به کمک دولت می‌شتابد/ تلفیق طرح با لایحه دولت برای خروج از رکود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقدیم طرح 31 ماده ای خروج از رکود به هیات رئیسه مجلس گفت: این طرح کمیته ای برای تعیین تکلیف مطالبات معوق پیش بینی کرده است که در لایحه دولت وجود ندارد و در پایان طرح و لایحه خروج از رکود برای ارائه به صحن مجلس تلفیق می شوند.

ارسلان فتحی پور در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به رایزنی های کمیسیون اقتصاد با ورزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی کشور گفت: قوانین بانکی و پولی ما قدیمی است و باید بازسازی شود .

نماینده مردم کلیبر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورتی که مجلس برای اصلاح نظام بانکی طرحی را تهیه کند هم امکان دارد به دلیلی بار مالی و یا مخالفت های دولت در پایان توسط دولت اجرایی نشود بنابراین بهتر است که دولت برای اصلاح نظام بانکی کشور لایحه ارائه دهد.

وی با تاکید بر لزوم بازنگری در قوانین مادر اقتصادی کشور مانند قانون مالیات بر ارزش افزوده، قانون نظام صنفی، قانون گمرکات و نظام پولی و بانکی کشور گفت: شفاف سازی در قوانین پولی و بانکی کشور ضروری است باید قوانین پولی کشور به گونه ای باشد که نظارت بانک مرکزی بر بازار پولی کشور افزایش یابد.

فتحی پور تاکید کرد: با بخشنامه نمی توان مملکت را اداره کرد، همه بدبختی ما از این بخشنامه هاست که کشور را به چالش کشیده و ثبات را از اقتصاد گرفته است در صورتی که اگر قوانین ثابت و جامع در زمینه اقتصادی وجود داشته باشد این بی ثباتی ها از بین خواهد رفت.

رئیس کمیسیون اقتصاد با اشاره به بررسی طرح 31 ماده ای خروج از رکود در این کمیسیون گفت: این طرح به هیات رئیسه مجلس تقدیم شده است، البته لایحه دولت را هم دیده ام ایراداتی داشته که در طرح ما دیده شده است.

وی ادامه داد: نکته مهمی که در طرح ما برای خروج از رکود وجود دارد و در لایحه دولت وجود ندارد تعیین تکلیف بدهکاران بانکی است، بر اساس این طرح کمیته ای متشکل از وزارت صنعت،جهاد کشاورزی، دادگستری،دادستانی،یک نفر از نمایندگان مجامع استانی و استانداری بدهی های بانکی را بررسی کرده و بدهی های تولیدی و غیر تولیدی را جدا خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه بدون تعیین تکلیف معوقات بانکی  نمی توان ارز رکود خارج شد، گفت: برای بررسی این طرح جلسات طولانی با کار آفرینان و تولید کنندگان و مسئولان دولتی داشته ایم.

فتحی پور در پایان تاکید کرد: طرح مجلس برای خروج از رکود با لایحه 34 ماده ای دولت تلفیق خواهد شد و در قالب لایحه ای جامع به صحن علنی مجلس ارسال می شود.

به گزارش مهر اسحاق جهانگیری چندی پیش از ارائه لایحه خروج از رکود از سوی دولت به مجلس در هفته آینده خبر داد.

 

کد N428608

وبگردی