آفتاب
رییس اتاق بازرگانی ایران و چین در گفت‌وگو با ایلنا:

عملیات ثبت سفارش هیچ فایده‌ای ندارد/ تا هدف‌گذاری صادراتی دولت فاصله داریم

عملیات ثبت سفارش هیچ فایده‌ای ندارد/ تا هدف‌گذاری صادراتی دولت فاصله داریم

میزان صادرات كالا در سال 91 به انضمام میعانات گازی رقمی به ارزش 43 میلیارد دلار بوده كه امسال شاید با رشد 10 درصدی این رقم به 46 یا 47 میلیارد دلار برسد.

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: هر چند در سه ماهه ابتدای سال کاهشی در صادرات نسبت به سال گذشته نداشته‌ایم اما تا هدف گذاری صادراتی دولت فاصله داریم.

اسدالله عسگر اولادی، رییس اتاق بازرگانی ایران و چین در خصوص میزان صادرات در سال ۹۲ اظهار داشت: در سه ماهه ابتدای سال ۹۲ تنها ۵ تا ۶ درصد در میزان صادرات کاهش داشته‌ایم و فرق چندانی نسبت به سه ماهه ابتدایی سال گذشته بوجود نیامده است.

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین افزود: هم اکنون میزان صادرات ۴ ماهه اعلام نشده است اما به نظر می‌رسد در ۷ ماه آینده بتوانیم عقب افتادگی‌ها را جبران کنیم هر چند به هدف گذاری صادرتی دولت که رشد ۳۰ درصدی بوده دست نخواهیم یافت.

وی تصریح کرد: میزان صادرات کالا در سال ۹۱ به انضمام می‌عانات گازی رقمی به ارزش ۴۳ میلیارد دلار بوده که امسال شاید با رشد ۱۰ درصدی این رقم به ۴۶ یا ۴۷ میلیارد دلار برسد.

این عضو اتاق بازرگانی ایران و تهران در ادامه با اشاره به بی‌فایده بودن عملیات ثبت سفارش گفت: به نظر می‌رسد همچنان مضیقه ارزی وجود داشته باشد اما زمانی که مشکلات ارزی برطرف شود دیگر نیازی به عملیات ثبت سفارش وجود ندارد.

عسگراولادی در خصوص انتخابات اتاق بازرگانی ایران نیز اظهار داشت: این انتخابات اسفند ماه برگزار می‌شود و در حال حاضر اظهار نظر در این زمنیه زود است.

 

 

 

 

کد N428571

وبگردی