آفتاب

آغاز دادگاه رسیدگی به تقلب انتخاباتی در اندونزی/ مامور انتقال دولت مشخص شد

آغاز دادگاه رسیدگی به تقلب انتخاباتی در اندونزی/ مامور انتقال دولت مشخص شد

کوالالامپور – ایرنا – ˈجوکو دیدودوˈ رییس جمهوری جدید اندونزی ˈرینی ماریانا سومارنو سوئواندیˈ وزیر سابق تجارت و صنعت اندونزی را مامور پیگیری انتقال دولت در این کشور کرد.

به گزارش ایرنا، وزیر سابق صنعت و تجارت اندونزی از روز دوشنبه هفته جاری ماموریت انتقال دولت از سوسیلو بامبانگ یودهویونو به جوکو ویدودو را آغاز کرده است.

دیدودو در حالی تلاش های خود را برای انتقال دولت به کار گرفته است که قرار است امروز (چهارشنبه) دادگاهی در اندونزی به شکایات پرابائو سوبیانتو رقیب وی در مورد تقلب انتخاباتی رسیدگی کند.

پرابائو سوبیانتو تنها رقیب جوکوی در انتخابات ماه گذشته بود که نسبت به نتایج انتخابات این کشور معترض است.

جوکو ویدودو که هنوز پست ریاست جمهوری اندونزی را در اختیار نگرفته است با انتقاد برخی از منتقدان که مدعی هستند بسیاری از اعضای حزب تلاش دموکراتیک اندونزی در دفتر جوکوی صاحب پست شده اند، روبرو شده است. موضوعی که ویدودو آن را انکار می کند.

رییس جمهوری جدید اندونزی همچنین در پاسخ به برخی از اتهامات در مورد فساد مالی ˈرینی ماریانا سومارنو سوئواندیˈ تاکید کرد که مردم نباید با حدس و گمان در مورد فردی قضاوت کنند.

ویدودو در سومین دوره انتخابات ریاست جمهوری اندونزی توانست مدیریت یک دوره پنج ساله پرجمعیت ترین کشور اسلامی را در اختیار گیرد.

وی با چالش های عمده ای در دوران مدیریت خود مواجه است. تشکیل کابینه از نخستین مشکلاتی است که می تواند توان مدیریتی جوکووی را در ابتدای کار نشان دهد. وی پیش از این عنوان کرده بود بکارگیری مقامات ارشد کابینه وی فقط بر اساس توان مدیریتی و صلاحیت ها است.

چهار حزب هوشیاری مردم، حزب دموکراتیک ملی، حزب بیداری ملی و حزب اتحاد و عدالت اندونزی که در اتئلاف جوکووی حضور داشتند و مسیر دستیابی به کرسی ریاست جمهوری را برای وی هموار کردند اکنون به ازای حمایت های انجام شده خواستار مناصبی هستند که می تواند در ترکیب کابینه دولت جدید اندونزی نتایج ناخواسته ای برای رییس جمهوری جدید در پی داشته باشد.

چالش دیگر رییس جمهوری جدید اندونزی به نوع تعامل وی با حزبش و همچنین مجلس نمایندگان مربوط می شود.

جوکو ویدودو 53 ساله نامزد حزب تلاش دموکراتیک اندونزی با کسب 53.15 درصد آراء به عنوان رئیس جمهور منتخب این کشور برگزیده شده و سوبیانتو رقیب وی 46.85 درصد آراء را کسب کرد.

جوکووی 28 مهر ماه فعالیت خود را در پست رییس جمهوری اندونزی آغاز می کند و پس از 14 روز کابینه تشکیل می دهد.

آساق**241**1611
کد N428560

وبگردی