آفتاب
رزم در گفتگو با خبرنگار مهر:

سرانه درآمد مردم استان 40 درصد پایین تر از میانگین کشوری/ توسعه نیافتگی و بیکاری دو ویژگی کرمانشاه است

سرانه درآمد مردم استان 40 درصد پایین تر از میانگین کشوری/ توسعه نیافتگی و بیکاری دو ویژگی کرمانشاه است

کرمانشاه ـ خبرگزای مهر: رییس مجمع نمایندگان کرمانشاه گفت: با وجود اینکه مسئولان از موقعیت ویژه و منحصربفرد کرمانشاه در بحث مرزهای مشترک با عراق و بازارچه های مرزی سخن می گویند، ولی آمار و ارقام نشان می دهند که سرانه درآمدی مردم این استان بیش از 40 درصد از میانگین کشوری پایین تر است.

محمد رزم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سفر وزرا و مسئولان کشوری به استانها، سهم بسیاری بالایی در رشد و توسعه آن مناطق دارد.

رییس مجمع نمایندگان کرمانشاه با اشاره سفر معاون اول رئیس جمهوری و برخی دیگر از وزرای دولت یازدهم به این استان، گفت: متاسفانه در سالهای اخیر کمترین توجه هم به پتانسیل های اقتصادی و کشاورزی در استان کرمانشاه نشده است و همین امر، موجب خروج بسیاری از نخبگان از این خطه به مراکز اصلی کشور شده است.

رزم با اشاره به اینکه توسعه نیافتگی و بیکاری دو ویژگی و البته نقطه ضعف استان کرمانشاه است، بیان داشت: هنگامی که در بحث توسعه جزو استانهای بیست و سوم کشور هستیم، چرا مسئولان امر دست به کار نمی شوند و راه حل عملی برای برون رفت از این کاستی انجام نمی دهند.

این نماینده مجلس در انتقاد از اینکه پتانسیل های فرهنگی و جغرافیایی استان کرمانشاه تاکنون مغفول مانده است، گفت: این استان در هشت سال دفاع مقدس به نوعی پیشانی جنگ محسوب می شد و خسارت های بسیاری در طول هشت سال دفاع مقدس بر آن تحمیل شده است.

رییس مجمع نمایندگان کرمانشاه با اشاره به اینکه ایثارگری های مردم استان کرمانشاه به هیچ وجه قابل کتمان نیست، اظهار داشت: آمارهای موجود در کشور نشان می دهد که کرمانشاه در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از 11 هزار و 500 بار مورد حمله موشکی و بمباران رژیم بعث قرار گرفته است که متاسفانه هنوز آثار این امر بر چهره این استان نمایان است.

رزم در ادامه با ابراز تاسف از رتبه اول کرمانشاه در بیکاری، تاکید کرد: با وجود اینکه مسئولان از موقعیت ویژه و منحصربفرد کرمانشاه در بحث مرزهای مشترک با عراق و بازارچه های مرزی سخن می گویند، ولی آمار و ارقام نشان می دهند که سرانه درآمدی مردم این استان بیش از 40 درصد از میانگین کشوری پایین تر است.

وی در ادامه به صنعت بیمار این استان اشاره داشت و گفت: مسئولان بگویند که تاکنون چه استفاده بهینه و مناسبی از مرزهای مشترک با عراق داشته اند، به نظر می رسد مرزهای کرمانشاه امروز به جای فرصت سازی خود به تهدید تبدیل شده اند.

کد N428557

وبگردی