آفتاب
رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه(س):

داعشی‌ها و تکفیری‌ها از اشک‌ریختن برای امامزادگان نیز در هراسند

داعشی‌ها و تکفیری‌ها از اشک‌ریختن برای امامزادگان نیز در هراسند

رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه (س) گفت: اولیای الهی همواره برای مردم ملجأ و پناهگاه بوده‌اند و چون وهابیت و سلفی‌ها حتی نمی‌توانند بارگاه و قبور آنها را تحمل کنند، دست به تخریب آنها می‌زنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین حق‌جو در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید: "جمعی هستند که اراده می‌کنند با فکر، بیان،‌ کلام و گفتارشان نور الهی و دین خدا را خاموش کنند. آنها نمی‌توانند نور خدا را خاموش کنند بلکه خداوند نور خود را همواره تکمیل می‌کند."

وی ادامه داد: در طول تاریخ از این گونه فکر و عقیده‌ها زیاد بوده است. آنهایی که همواره در فکر منافع دنیا بوده‌اند درصدد ترویج این‌گونه افکار هستند. آنها حتی زمانی در مقابل اولیای الهی می‌ایستادند و به همین دلیل است که امروزه شاهدیم که بعضی از امامزدادگان در شهرهای دور و یا مکان‌های صعب‌العبور هستند و دستیابی به آنها سخت است. این اولیای الهی برای این‌که با ظلم و ستم مستکبران مقابله کنند گاهی مجبور می‌شدند به جاهای دیگری سفر کنند.

رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه (س)، افزود: این‌گونه اولیا همواره برای مردم ملجا و پناهگاه بوده‌اند و مردم چون آنها را دوست داشتند و برای ‌اینکه به آرامش برسند بارگاه‌هایی با هزینه و موقوفات خود برای این بزرگان ساخته‌اند ولی افرادی همچون وهابیت و سلفی‌ها نمی‌توانند این بزرگان و بارگاه آنها را تحمل کنند و از آن زمان تاکنون دست به تخریب‌هایی از این قبیل زده‌اند.

حق‌جو خاطرنشان کرد: مردم در رفت و آمد به این امامزاده‌ها پیام‌هایی برای مبارزه با ظلم و استکبار دریافت می‌کنند و به همین دلیل است که امروزه داعشی‌ها و تکفیری‌ها با این قبور که نمادهای مقاومت و جلوگیری از ظلم‌ستیزی هستند مبارزه می‌کنند. آنها می‌خواهند عوامل موثر در مبارزه را از بین ببرند.

وی گفت: این گروه‌ها دیدند که حتی با تخریب قبور ائمه نمی‌توانند مردم را از آنها جدا کنند. امروز که در قبرستان بقیع گنبد و بارگاهی نیست مردم هنوز هم همچنان مشتاق در کنار آن قبور می‌ایستند. آنها حتی اجازه اشک ریختن هم ندارند، چراکه گروه‌هایی همچون داعشی‌ها و تکفیری‌ها از اشک ریختن برای امامزادگان نیز در هراس هستند. به همین دلیل است که یک سری از امامزادگان را پس از تخریب قبور نبش قبر کردند، کاری که تمام مذاهب اسلامی آن را رد می‌کنند.

رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه (س)، تصریح کرد: اگر از بُعد سیاسی و اجتماعی به این موضوع نگاه کنیم، ‌آنها می‌خواهند حیات و فکر مردم را نابود کنند، چراکه این‌ قبور نمادهای حقانیت اسلام است که مردم را به سمت اندیشه‌ها و ارزش‌های مذهبی سوق می‌دهند و این ما هستیم که باید با تمام قدرت در مقابل آنها بایستیم.

حق‌جو یادآور شد: آنها نمی‌دانند که با این کارها قدرت و جایگاه اسلام را بالا می‌برند. در مقابل کار نادرست آنها حتی ارمنی‌ها، زرتشتی‌ها و سایر ادیان نیز ایستادند و این حرکات باعث می‌شود که کم‌کم مردم جهان به حقانیت دین اسلام پی ببرند.

وی در پایان گفت: هیچ کس نمی‌تواند مظلوم‌کشی را تحمل کند و ما باید از ارزش‌های خود حفاظت کنیم، مخصوصا" حاکمان و دولتمردان اسلامی باید با رفتارهای خود در مقابل این‌گونه حرکت‌های غیرعقلی، شرعی و غیرانسانی بایستند.

انتهای پیام

کد N428535

وبگردی