آفتاب

کشته شدن ژنرال آمریکایی در کابل / کرزای محکوم کرد

کشته شدن ژنرال آمریکایی در کابل / کرزای محکوم کرد

رییس‌جمهوری افغانستان تیراندازی به نیروهای نظامی این کشور و نیروهای نظامی خارجی را که در یک مرکز آموزش نظامی در کابل روی داد، محکوم کرد. گفته می‌شود در این تیراندازی یک ژنرال آمریکایی نیز کشته شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حامد کرزای، رییس‌جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای حمله به کارکنان ارتش ملی این کشور و مربیان نظامی خارجی را در یک مقر آموزش نظامی در کابل به شدت محکوم کرد.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) کشته شدن یک تن از اعضای این ائتلاف بین‌المللی را در جریان این تیراندازی تایید کرده است.

همچنین خبرگزاری شینهوا گزارش داده که یک افسر آمریکایی در جریان این حمله کشته شده است.

رییس‌جمهوری افغانستان در بیانیه خود به ابراز همدردی با خانواده‌های افراد کشته و زخمی شده در جریان این تیراندازی پرداخت.

در اثر تیراندازی یک فرد در لباس ارتش افغانستان به کارمندان یک دانشگاه نظامی در کابل و همکاران خارجی آن‌ها، یک ژنرال آمریکایی کشته و ۱۵ تن از جمله فرمانده دانشگاه و یک ژنرال آلمانی زخمی شدند.

هنوز جزئیات بیشتری در مورد هویت این ژنرال آمریکایی در دست نیست اما نیویورک تایمز گزارش داده که وی بالاترین فرمانده نظامی آمریکاست که از زمانی جنگ ویتنام تا به حال در جریان جنگ کشته می‌شود.

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده یک تروریست که لباسی مشابه لباس ارتش به تن داشت، به روی کارمندان دانشگاه دفاعی مارشال قسیم فهیم در غرب کابل و همکاران خارجی آنها آتش گشوده است. در این حمله یک شخص که لباس نظامی به تن داشت، در آکادمی نظامی افغانستان بر منسوبین اردوی ملی و همکاران خارجی شان شلیک کرد که در اثر آن یک افسر خارجی کشته و شمار دیگری از افسران افغان و خارجی زخم برداشتند.

این در حالی است که بی بی سی گزارش داده که تیراندازی، پس از یک مشاجره لفظی اتفاق افتاده است. منابع مطلع در وزارت دفاع به بی.بی.سی گفته‌اند که مهاجم یک سرباز افغان بوده که سه سال پیش به استخدام ارتش افغانستان درآمده بود.

انتهای پیام

کد N428421

وبگردی