آفتاب

اعلام آمادگی ایران برای کمک به آوارگان مسیحی عراق

اعلام آمادگی ایران برای کمک به آوارگان مسیحی عراق

بغداد-ایرنا-سفیر ایران در بغداد سه شنبه شب در دیدار نماینده مسیحیان پارلمان عراق آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به کاهش مشکلات و آلام آوارگان مسیحی موصل اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، حسن دانایی فرد، ضمن ابراز تاسف از حوادث ناگواری که بر اثر تعرض داعش به کل جامعه عراق، از جمله اقلیت های مسیحی صدمه زده است، مراتب همدردی خود و ملت ایران را با مسیحیان عراقی ابراز داشت.

وی به ˈ کنام یونادم ˈ رهبر جریان الرافدین و نماینده مسیحیان در پارلمان عراق گفت: ایران آماده ارائه کمک های مورد نیاز برای کاهش آلام و مشکلات آوارگان مسیحی از جمله در امر معالجه و مداوای مجروحان است .

هزاران خانوار مسیحی از 27 تیرماه امسال به دنبال پایان فرصت 48 ساعته داعش به آنان مبنی بر اینکه یا اسلام بیاورند، یا جزیه بدهند و یا منطقه را ترک کنند، در غیر این صورت، با شمشیر کشته خواهند شد، به سمت سایر مناطق عراق رانده شده و هم اکنون در آوارگی بسر می برند.

در همین حال، طی دو روز گذشته چند هزار خانوار دیگر عراقی از اقلیت های ایزدی به دنبال تهدید داعش خانه های خود را رها کرده و در کوههای منطقه آواره شده اند.

براساس گزارش هایی که در هفته های گذشته از سوی مقامات سازمان ملل اعلام شد، از هنگام نفوذ داعش به شمال عراق و تصرف موصل، بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر عراقی آواره شده اند.

سازمان های مردم نهاد عراق هشدار داده اند که با ادامه روند فعلی و عدم تحرک جدی جامعه بین الملل برای مهار داعش، یک فاجعه انسانی در شمال عراق در راه خواهد بود.

خاورم*4*1770*1551
کد N428400

وبگردی