آفتاب

کشته شدن ژنرال دو ستاره آمریکایی در افغانستان/ کرزای حمله به آکادمی نظامی را محکوم کرد

کشته شدن ژنرال دو ستاره آمریکایی در افغانستان/ کرزای حمله به آکادمی نظامی را محکوم کرد

حمله به یک مرکز آموزشی نظامی در نزدیکی پایتخت افغانستان به کشته شدن یک ژنرال دو ستاره ارتش آمریکا و مجروح شدن 15 نفر دیگر انجامید.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمله نظامی به یک پایگاه نظامی متعلق به ارتش انگلیس در غرب کابل 16 کشته و مجروح بر جا گذاشت. یک مقام نظامی ارتش آلمان با اعلام این خبر به اشپیگل گفت فرد کشته شدن یک ژنرال دو ستاره ارتش آمریکا بوده است.

در همین حال فرماندهی نیروهای کمک به امنیت افغانستان (ایساف) کشته شدن یک نظامی ناتو در این حمله را تایید کرد. بر این اساس حمله مذکور به پایگاهی انجام شده که در آن افسران ناتو به آموزش نیروهای نظامی افغان می پردازند. 

شینهوا نیز گزارش داد دفتر ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد "حامد کرزای" رئیس جمهوری افغانستان حمله نظامی به آکادمی ارتش ملی این کشور را محکوم کرده است. بعدازظهر امروز یک فرد اونیفورم پوش با گشودن آتش به سوی شماری از بازدید کنندگان از این آکادمی یک افسر آمریکایی را کشته و 15 نفر دیگر از جمله یک افسر بلندپایه آلمانی را مجروح کرد.

حمله به این مرکز آموزش نظامی که با نام دانشگاه دفاع ملی ارتشبد فهیم نیز شناخته می شود، دومین حمله از این دست در سال جاری به شمار می رود. روز دوازدهم فوریه امسال نیز در پی تیراندازی دو فرد با اونیفورم ارتش افغانستان به سوی نظامیان ناتو در شرق ولایت کاپیسا دو نفر کشته شده و چندین نفر مجروح شدند. 

کد N428350

وبگردی